Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Muede

#1110
Hmm. Jag vill ju ha alla sagan om ringen set. Har några stycken sen tidigare men samtidigt tycker jag att det är vettiga bitar så dubletter är väl inte hela världen ::). Vilket pris skulle ni slå till på för samma annons?

http://www.tradera.com/item/180401/205721594/lego-sagan-om-ringen-tlotr-komplett-ooppnad-samling

tycker det är lite svårt att värdera då man sällan hittar alla set från samma ställe annars..

seten jag har är:
Gandalf Arrives
The Battle of Helm's Deep
The Wizard Battle
The Council of Elrond


Det var en auktion där man kunde köpa alla sagan om ringen set, en del polybags samt Bilbos hobbithåla för 7500 kr. Annonsen borta nu. Hoppas den dyker upp igen lite billigare. :)
/ Muede

Risgrynsgrot

Räknade lite ungefärligt, jag själv har lagt ut 6900 kr på min samling, och då äger jag inte någon av LOTR-polybagsen samt bara 1 Gandalf Arrives

Och då jag köpt dem för ganska bra priser så tycker jag ändå att 7500 är ett rimligt pris för allt det där.

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Muede

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 13 april 2014 kl. 15:05
Räknade lite ungefärligt, jag själv har lagt ut 6900 kr på min samling, och då äger jag inte någon av LOTR-polybagsen samt bara 1 Gandalf Arrives

Och då jag köpt dem för ganska bra priser så tycker jag ändå att 7500 är ett rimligt pris för allt det där.

Ja, jag tycker det verkar okej. Sen fick man ju med två hobbit-set också. Skatteåterbäring kommer ju att ramla in inom en rimlig framtid.. :)

Ingen som skulle vilja köpa seten som jag skulle få dubletter av? För typ lite lägre än Qty Avg Price på bricklink? ::)

Faaast, de e klart. Om ingen köper det den här gången på tradera kanske det kommer ut igen till lite lägre pris..
/ Muede

BeardedNerd

LotR finns på rea på Lekplaneten i Östersund. Mines of Moria för 599 kr, Weathertop för 399 kr, Shelob för 199 kr.

Muede

Äsch! Östersund ligger så långt bort från Linköping.. :'(
/ Muede

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

mechamike

Raderade inlägg som var reklam för egna annonser på annan annons plats. ref: http://www.swebrick.se/index.php?topic=6426.0  Mvh Swebrick Moderator Team
?


Cakeman

Lite häftigt pris även om det är sorterat. Men det var en imponerande samling  :D

Gideon

Någon Swebrickare som håller på att avveckla sin samling?  :o

andli

Även Metro tog upp den utförsäljningen idag :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

mechamike

Citat från: Gideon skrivet 02 maj 2014 kl. 22:34
Någon Swebrickare som håller på att avveckla sin samling?  :o

Japp cesaer !
?

cesaer

Tjena!

DENNA TEXT SKALL INTE ÅTERBRUKAS I MEDIA; endast för swebrickare.

För er inbitna; kan ge en liten kort story om min annons på blocket (syfte är att berätta en rolig historia- inte marknadsföra annonsen)

Jag lade ut annonsen, men för att få några personer att dra på smilbanden hitta jag på en kort rad om galen fru,etc. Efter 5-6 dagar lade blocket ut den på sin facebook varpå allt exploderade. Helt plötsligt blev inkorgen full av diverse mail kring legot.
Efter cirka en timme började olika mediahus höra av sig, lokalradion,expressen,GT,GP,TV,Nyheter24 och Metro. Jag valde att för Metro säga ett par ord- utöver tackade jag nej då jag inte har behov att synas i media. För Metro berättade jag att annonsen var på riktigt -men ngn arg tant finns inte.

När jag berättade för Metro att detta är cirka hälften av en samling blev journalisten ännu mer på hugget och ville veta mera...

I ungefär 2 dagar översållades inkorgen av
1, Idiot-buden  "Jag bjuder 3500kr för hela rasket- men endast idag" mailen
2, Blocket-poliserna " du skall inte kalla frugan för kärring; jämnställdighet är bla bla bla bla bla " mailen
3, Köpa 5 klossar " jag är intresserad av 6 däck, 3 valv och 9 hästar i brunt" mailen
4, Lego-groupies " sexmail från avsändare med kvinnligt namn, med eller utan bildlänk. Mailtext ungefär" du verkar vara en toppenfarsa -skall vi ha sex?"

Per idag cirka 5 seriösa, jag har gått ner väsentligt i pris för att få iväg allt på ett bräde....Får se om ngn slår till.

Idag fick jag mail från en kamrat i London, tidningen Metro hade med en notis om detta visst :)

Antal besökare på annonsen? snart 300.000 besök, de e väl 4-5% av Svergies befolkning?


:)














marpe

Härligt att höra Cesaer!

Kanske finns det swebrickare som vill gå samman och köpa av dig?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.