Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: Majkel skrivet 20 december 2013 kl. 19:43
Ett sätt att komma ifrån problematiken skulle vara att att flytta hela köp & sälj-delen till vip-avdelningen. Då får vi ett annat urval av annonsörer, mer AFOL-AFOL och mindre "jag hittade set på vinden de är säkert värda massa pengar så nu registrerar jag mig på swebrick-inlägg".

Det var en bra ide, och är nog nått värt att tänka på, har fått erbjudanden via pm från sådana som bara har registrerat sig för att kränga set mot bud, när man har haft en köpes annons uppe.
Sen finns det dom som lägger upp set som det är påslag med en 300-400%, men dom blir sällan sålda och är inte ett problem i sak.
Friskt satsat, hälften vunnet..

mssm

http://www.blocket.se/stockholm/Lego_51637695.htm?ca=10&w=3

Hoppas innerligt att det var någon härifrån som lyckades komma över det här.

Killen begär 600 spänn. Om man tittar noga så är det både lite större mobilkran i Technic, 9V-tåg med tillbehör för 600 spänn.

Det var så många som hörde av sig på annonsen så han fick till slut 1200 :- :)

Men men, lite sent ute..


Stoffe

En traderaauktion värd att uppmärksamma, originell idé med att bygga en ambulerande cirkusattraktion  tycker jag:
LEGO karusell Top Spin legobygge ej färdigt


Lews

Ser ut att vara rätt så fina klassiska figurer om man bortser från klistermärket på Shellfiguren och planeten på ena rymdgubben.
http://www.tradera.com/item/340801/201157087/lego-figurer-space-classic-cow-ko-klassisk-rymd-

mordatre

Webhallen säljer Clonewarssetet Barc speeder with sidecar för 99:-. Endast på tradera.   Trevligt set men kanske inte för OT-samlare. Väldigt billigt hursomhelst.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

MartinAberg

Citat från: mordatre skrivet 18 februari 2014 kl. 18:03
Webhallen säljer Clonewarssetet Barc speeder with sidecar för 99:-. Endast på tradera.   Trevligt set men kanske inte för OT-samlare. Väldigt billigt hursomhelst.
Man köper på Tradera men betalar via deras hemsida, så det blir som en vanlig Webhallen.se-affär ungefär...

Fredrik Sörbom

Skum säljare på Blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Lego_Technic_ooppnade_52309190.htm?ca=10&w=3
När jag frågan om vi kan träffas för affär (jobbar nära hennes uppgivna adress) får jag detta svar:
Hej
Jag endast skickar nu, det är det alternativet som för tillfället passar mig bäst
mvh Erika

Vad tror ni, bör jag föra över pengarna till hennes konto???  ???

Teabox

Kan ju vara stöldgods och då är kanske adressuppgifterna som angivits inte helt korrekta heller. Går säljaren med på att betala via Blockets Direktbetalning?

dalle

Två av seten är just utkomna. Misstänkt stöldgods till det priset. Vågat att betala för detta.

ByggareDan

#1091
Citat från: Fredrik Sörbom skrivet 25 februari 2014 kl. 16:33
Skum säljare på Blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Lego_Technic_ooppnade_52309190.htm?ca=10&w=3
När jag frågan om vi kan träffas för affär (jobbar nära hennes uppgivna adress) får jag detta svar:
Hej
Jag endast skickar nu, det är det alternativet som för tillfället passar mig bäst
mvh Erika

Vad tror ni, bör jag föra över pengarna till hennes konto???  ???

Om man söker på Lego oöppnat på blocket på Stockholm så är det ett gäng annonser som känns som dom hör ihop/är samma annonsör och det är:
e.h (firma) i Tyresö (hade en aftonbladet bredvid Legot i en annons för att visa att man hade det hemma och inte stulit bilden)
mari (firma) i Tyresö (har för mig jag sett även privatperson med liknande annonser i Tyresö)
sofia på Kungsholmen
erika på Lidingö

Det som gör att jag misstänker att alla är samma person/(företag?) är texten men även fotograferingen och hur kartongerna är upplagda på golvet eller på matta.

Om det är en firma så parallellimporterar dom nog och kanske inte har rent mjöl i påsen förövrigt, med skatter och moms osv. (obs. bara min tanke).

/ByggareDan


Fredrik Sörbom

Citat från: ByggareDan skrivet 25 februari 2014 kl. 19:15

Om man söker på Lego oöppnat på blocket på Stockholm så är det ett gäng annonser som känns som dom hör ihop/är samma annonsör och det är:
e.h (firma) i Tyresö (hade en aftonbladet bredvid Legot i en annons för att visa att man hade det hemma och inte stulit bilden)
mari (firma) i Tyresö (har för mig jag sett även privatperson med liknande annonser i Tyresö)
sofia på Kungsholmen
erika på Lidingö

Det som gör att jag misstänker att alla är samma person/(företag?) är texten men även fotograferingen och hur kartongerna är upplagda på golvet eller på matta.

Om det är en firma så parallellimporterar dom nog och kanske inte har rent mjöl i påsen förövrigt, med skatter och moms osv. (obs. bara min tanke).

/ByggareDan

Ser att annonserna redan är borta, men en ny har tillkommit: http://www.blocket.se/stockholm/Lego_Technic_ooppnade_52309190.htm?ca=10&w=3

Känner också igen E.H. i Tyresö, hennes annonser är alltid skrivna med bara VERSALER. Hon har även försökt liknande med bl a Mumin-muggar. Är rätt säker på att det var samma person som annonserade för ett par år sedan med en uppgiven adress i Västerås och Eskilstuna.

Jag köper mycket Lego på Blocket, så man är lite luttrad. Hade inte tänkt betala tidigare idag, min fråga var nog menat som ironisk...
:-)



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.