Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC/MOD] Friendsskola

Startat av Ozp, 25 november 2015 kl. 21:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Tänkte presentera min friendsskola som jag byggde till Skaerbaek Fan Weekend. Den är baserad på settet 41005 Heartlake High, men rejält utbyggd.
Denna gång byggde jag med öppen baksida så att det går att kika in. Tyvärr hamnade den längs med en vägg i Skarbaek. Men i Ängelholm fick den vara på ett eget bord. Konstigt nog flyttade bilarna och vissa figurer på sig när man vände ryggen till. Tack till Manne för lånet av vägar.


Friends school by LegoOzp, on Flickr


Friends school by LegoOzp, on Flickr


Friends school by LegoOzp, on Flickr


Friends school by LegoOzp, on Flickr


Friends school by LegoOzp, on Flickr


Ängelholm 2015 by LegoOzp, on Flickr

o0ger

Så jäkla bra! Det är så här man moddar och expanderar ett set!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Emma


Sockerbit

Snyggt speciellt skolgården!

Sollan

Det här var ju ett av byggena jag beundrade i Skaerbaek. Nu får jag se insidan också. En favorit!

Illuwatar

Riktigt snyggt med många trevliga detaljer. Nu ser det verkligen ut som en skola och den passar fint in i stadsbilden.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mechamike

BRAVO! Ett bygge helt i min smak.. kanske att det skulle behövas lite mer laserkanoner. Sen tror jag att bygget skulle lyftas ytterligare ett snäpp om du plateade upp golven i en avikande färg från väggarna.. sällan golv o vägg har samma färg, mitt öga stör sig på den lilla detaljen.

?

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 26 november 2015 kl. 08:51
BRAVO! Ett bygge helt i min smak.. kanske att det skulle behövas lite mer laserkanoner. Sen tror jag att bygget skulle lyftas ytterligare ett snäpp om du plateade upp golven i en avikande färg från väggarna.. sällan golv o vägg har samma färg, mitt öga stör sig på den lilla detaljen.
För att inte säga "tila"  golven. ;)

För övrigt håller jag med alla tidigare kommentarer: Snyggt MOD:at. Stor fin skola med fin skolgård och enkelt identifierbart ursprung.

mordatre

Väldigt rent och snyggt! Med kaklade golv hade den varit helt perfekt. Köp mer tiles.  ;)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Anders67

Mycket fint bygge, och ett mycket bra exempel på moduverse basen vad som kan åstakommas med den. Gillar framförallt klätterställningen.

dalle

Citat från: Anders67 skrivet 26 november 2015 kl. 23:59
Mycket fint bygge, och ett mycket bra exempel på moduverse basen vad som kan åstakommas med den. Gillar framförallt klätterställningen.

Håller med. Bra MOD men framförallt exteriören är excellent.

ByggareDan

Mycket fint bygge med trevlig insida.
Igenkänningsfaktorn är ju hög både för setet, men även verklighetens tegelskolor.
Så nu blir det ju att bygga gymnastiksalen, som en lös lite fyrkantig byggnad där skolgården tar slut.

/ByggareDan

Kvarnbacka

Tjusigt! Bra att du har byggt en större klocka, det hade nog sett ynkligt ut med den ordinarie urtavlan på den här uppskalade versionen.

simme

Underbar trevlig stämning!

Jesperrydhog

Jag var också där på Järnvägsmuseum i Ängelholm.
Och så bygget om Friendsskolan. :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.