Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC/MOD] Attack på Endorbas

Startat av boba johan, 19 oktober 2014 kl. 21:54

Föregående ämne - Nästa ämne

boba johan

Efter många svängar fram och tillbaka och ett bygge som egentligen var klar redan innan sommaren så presenterar jag här min attack på en Endorbas. Det ska väl egentligen inte exakt avbilda nånting från filmen utan är helt fritt.
Det hela började egentligen för ett år sen när jag köpte en Battle of Endor på Blocket och utifrån den så ville jag bygga nåt eget. De första stapplande stegen visades upp på Tekniska Museét i Malmö för ett år sen och var väldigt långt ifrån det ni ser nu.
Det som jag är mest nöjd med är nog det stora trädet.

Story:
Rebellerna förebereder sig för sin smygattack på de intet ont anande imperiesoldaterna. En vaktpatrull är på väg ut för sin runda samtidigt som två spanare diskuterar morgonens rutinuppdrag... ingen anar vad som komma skall

lingonfil

Citat från: boba johan skrivet 19 oktober 2014 kl. 21:54
Det ska väl egentligen inte exakt avbilda nånting från filmen utan är helt fritt.

Jag känner igen mig i det där landskapet. =)

Anders67

Snyggt bygge, det har utvecklats till en riktigt bra skogsmiljö, känns verklig och naturlig.


boba johan

Tackar. Själv tycker jag att så här i slutändan så skulle det nog varit ännu fler träd och kanske skippat det stora... men det får bli i framtiden nån gång  ;D

Sockerbit

Riktigt snygg natur runt basen. Hög igenkänningsfaktor  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.