Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][Mästerbyggare 2016] WIP SvanteOlofs kvarter

Startat av SvanteOlof, 20 april 2016 kl. 21:13

Föregående ämne - Nästa ämne

SvanteOlof

Jag funderar på att få det här gjort. Jag har föreställt mig att utgå från stämningen från första scenen i Gremlins där Billys pappa går genom vad jag tror skall föreställa Chinatown. Vi får se. Jag har inte tänkt på helheten så mycket än utan bara föreställt mig olika detaljer. Det första jag tänkt på är en bakgata med klotter på väggarna så jag gjorde en tankeskiss i LDD. Jag har inte kommit längre än men när det väl börjar komma igång är jag mycket tacksam för kritik.

ordvits: studsmatta = 4186

SvanteOlof

Eller kritik går bra redan nu :)
En sak jag kom på direkt är att det är nog bäst att börja tänka på helheten och sedan fylla i detaljerna.
ordvits: studsmatta = 4186

Odidoma

Rolig idé. Det är verkligen bra teman på alla byggen i den här tävlingen. Jag tror du har rätt i att börja med helheten men nu är du igång så nu är det bara att gasa, lycka till!

Myko

Graffitin blev cool tycker jag, men jag ser inte vad det står, om det var meningen? :)

Nybohov Creation Ltd.

Det kan vara bra att ha med sig detaljer från början och få in dem i helheten, men samtidigt vara ödmjuk och ta död på sina kelgrisar. Jag är nästan färdig med ett bygge där den ursprungliga idén inte passade. Den står kvar på hyllan för att kanske komma till användning senare.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

SvanteOlof

tack hörni. jo vi får se var det landar. det är en rolig tävling. jag hade nog inte tagit mig för husbyggen annars. så det är kul.

Citat från: Myko skrivet 20 april 2016 kl. 21:27
Graffitin blev cool tycker jag, men jag ser inte vad det står, om det var meningen? :)

lilla n stora k.
ordvits: studsmatta = 4186

Sockerbit

Kul idé med China Town och riktigt snygg graffitti (jag ser inte heller vad det står, men så är det för det mesta i verkligheten också).

Stigge72

Intressant idé.
Jag gillar graffitin, även om inte jag heller kunde tyda det utan hjälp. Nu återstår bara frågan vad nK står för? ;)

SvanteOlof

Citat från: Stigge72 skrivet 20 april 2016 kl. 22:17
Intressant idé.
Jag gillar graffitin, även om inte jag heller kunde tyda det utan hjälp. Nu återstår bara frågan vad nK står för? ;)

nya konditoriet. när jag var runt 12-13 så hade jag och min vän Petter en crew tillsammans. jag tror att det stod för "nakna kukar" men att vi senare kom på något annat typ nattens klottrare eller något. jag hör glömt allt annat än "nakna kukar". Så vi skrev i vilket fall nk, Nk och nK lite överallt. främst med blyerts på skolans bänkar och skåp. sedan gick vi skillda vägar. sedan då jag började hålla på med sådant igen som lite äldre så taggade jag "naked" och skrev ibland "nk" som en förkortning av "naked". idag och sedan flera år tillbaka håller jag inte på med skadegöresle och sprayfärg men det där med naked och nk blir som kvar på något sätt. vi får se om det blir med i slutprodukten. LDDskissen var främst för att testa hur det skulle se ut. det behöver inte ens landa på nk i slutändan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Glossary_of_graffiti

ordvits: studsmatta = 4186

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.