Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Clonwars Diorama

Startat av robban, 21 mars 2011 kl. 12:48

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

riktigt snyggt robban!!! vilken djungel!! :) träden är bara så snygga!!! frågan är bara var man får tag på så många seaweed!! :)

mechamike

Citat från: de Gothia skrivet 21 mars 2011 kl. 15:53
frågan är bara var man får tag på så många seaweed!! :)

LUGBULK?  ;D
?

mordatre

Grymt bygge. Perfekt som display i en leksaksaffär. Barnen bryr sig inte om diverse felaktiga tidslinjer eller omgivningar. Har själv inte vågat frågat lokala handlaren om de är intresserade av att ha moc´s i butiken.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Instämmer i kören: oerhört snyggt! Helheten är underbar och detaljerna likaså. Vill du inte komma och liva upp stämningen lite i Sthlm-butikerna också?  ;D

Jag måste säga att jag verkligen önskar att Lego började skapa miljöer och världar i SW-temat istället för bara fordon, av alla dess slag. Då skulle jag börja intressera mig för Star Wars-lego och inte bara SW-figurer...

Teabox

Instämmer med kören och måste tillägga att de små vågorna är en detalj jag gillar :)

Ras 74

Kul att se ett av dina dioramer. Tycker att man får en bra överblick på de bilder du har tagit.
Det man sett av Mandalorierna i CW så har det varit en hel del strid i bebyggelse.
Många roliga detaljer och du börjar verkligen bli ett proffs på träd nu Robban!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Vågar jag fråga hur mycket hela kalaset ("miljön" + fordonen + figurerna) har kostat?  :)

robban

Citat från: Skrytsson skrivet 22 mars 2011 kl. 14:18
Vågar jag fråga hur mycket hela kalaset ("miljön" + fordonen + figurerna) har kostat?  :)

Ja du, Seten har jag ju hämtat ut ur affären så dom står ju LEGO för  ;D, dom flästa bitarna hadde jag ju sen förut så det jag har köpt nytt till just detta är ju växt delar för ca 700 spänn + frakt det mästa från USA.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Gordonblixt

Snyggt! Du har verkligen många seaweed bitar. ;D

robban

Citat från: Gordonblixt skrivet 22 mars 2011 kl. 16:30
Snyggt! Du har verkligen många seaweed bitar. ;D

Tack! ja det är några stycken, tänkte skaffa på mig en massa i dark green också, såg att det fanns i en omtalad italiensk butik på BL..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Larry Lars

Har varit och kikat på dioramt nu. Väldigt snyggt. Jag gillar hur det är ett par scener av action som pågår medan det också till stor del är ett diorama som fokuserar på miljön.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

micke

Var också och såg det live och fick samtidigt träffa "konstruktören".
Bygget var grymt att få se live då det utspelar sig så mkt aktiviteter runt om, och "skogen" är så läcker när man ser den på plats.
konstuktören var en trevlig bekantskap och stort tack Robban för din insats för min Slave
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

robban

KUl att ni båda var där och tittade, den blir lite mäcktigare live, Fast misstagen syns ju oxå då.hehe

@Larry Lars: Karnse skulle göra något tillsamans framöver?

@micke: Du är välkommen igen, det var trevligt att träffas!
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.