Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nyheter Technics Q3 2012

Startat av 42Hz, 27 juli 2012 kl. 13:56

Föregående ämne - Nästa ämne

42Hz

Nya terrängbilen känns riktigt lockande om inte annat för att kunna motorisera Unimogen på ett trevligt sätt. Någon som redan inkasserat en?!

Lite sugen på helikoptern också trots att det inte är några lockande nya bitar. =)
//Harri

micke

Citat från: 42Hz skrivet 27 juli 2012 kl. 13:56
Nya terrängbilen känns riktigt lockande om inte annat för att kunna motorisera Unimogen på ett trevligt sätt. Någon som redan inkasserat en?!

Lite sugen på helikoptern också trots att det inte är några lockande nya bitar. =)

Också sugande tankar på helikoptern
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

Så klart man måste ha en 9398. :D Frågan är bara när priset är okej, ja kan vänta en stund.

42Hz

Ja, det är lera set jag tänk jag ska köpa men när jag väl kommer på det så är de inte längre i produktion. Undrar om de kommer droppa så mycket i pris?
//Harri

Aqualize

Vad tider lider så lär följande tre nya köpas in: 4X4 Crawler 9398, Helikopter 9396 och Traktor 9393.
Men jag har lovat mig att vänta med att köpa tills jag byggt ihop det jag har väntades; Skogsmaskin 9397 och Liten Mobilkran 8067. Byggdes faktiskt äntligen ihop  Hävare 8071 igår.

Gällande priset på dem technic så är det bara att titta på tidigare modeller. Om vi jämför 9398 mot förre flag-ship, unimogen 8110.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=888890
och före det, 8043 grävmaskin.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=676225
Ser inte att ha sjunkit så mycket mer än en 100-lapp om man tittar på billigaste butiken.
Så lägre än 1300 kr på varaktig notering tror jag det inte blir. Ska man ha det billigare får man hänga med i rabattråden och se när någon butik skänker bort dem några hundralappar under det.

micke

Citat från: Aqualize skrivet 17 augusti 2012 kl. 02:37
Vad tider lider så lär följande tre nya köpas in: 4X4 Crawler 9398, Helikopter 9396 och Traktor 9393.
Men jag har lovat mig att vänta med att köpa tills jag byggt ihop det jag har väntades; Skogsmaskin 9397 och Liten Mobilkran 8067. Byggdes faktiskt äntligen ihop  Hävare 8071 igår.

Gällande priset på dem technic så är det bara att titta på tidigare modeller. Om vi jämför 9398 mot förre flag-ship, unimogen 8110.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=888890
och före det, 8043 grävmaskin.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=676225
Ser inte att ha sjunkit så mycket mer än en 100-lapp om man tittar på billigaste butiken.
Så lägre än 1300 kr på varaktig notering tror jag det inte blir. Ska man ha det billigare får man hänga med i rabattråden och se när någon butik skänker bort dem några hundralappar under det.

Eller slå till när Bilka har sin årliga REA och ha sådan tur att svenska kronan står sig bra mot den danska, vilket faktiskt skedde i år
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

marpe

Citat från: Aqualize skrivet 17 augusti 2012 kl. 02:37
Så lägre än 1300 kr på varaktig notering tror jag det inte blir. Ska man ha det billigare får man hänga med i rabattråden och se när någon butik skänker bort dem några hundralappar under det.
Tobbe brukar vara bra på att gissa vilka teknikset som reas ut vid jul.

Du kan vänta dig stora valutakurssvängningar under hösten, vilket kommer att avspegla sig på BL-priser. Tror att det är bättre att följa valutakurser än reatrådar. Är du inte förtjust i valutakurser så går det att automatisera genom att lägga till set i wanted list på BL. Sätt höga krav och maxpriset skamligt lågt. Sen är det bara att vänta på epost.  :)

Tobbe Arnesson

Citat från: marpe skrivet 17 augusti 2012 kl. 16:34Tobbe brukar vara bra på att gissa vilka teknikset som reas ut vid jul.

Det brukar priskrigas bland leksakskedjorna med aktuellt Technic flaggskepp. Det hände med , samt .

Om det sker i år gissar jag på men jag tycker toppsegmentet är lite luddigare än det brukar.

Jag köper ändå inget innan jag sett julkatalogerna...
Blogg: Robotkampen

Aqualize

Ett annat tips om man vill köpa saker när det är "lågesäsong" för svenska rabatter är ju att kolla amazon. http://www.brickset.com/buy/amazon/
På det viset pröjsade jag ca 1300 kr för 9398 för några veckor sedan (amazon.de). Man måste lägga på svenska momsen istället för inhemska (i mitt fall tyska) så det blir lite högre. Så nu får man ge dryga 1300 för den. Ibland kan priset vara riktigt lågt har jag sett men då är det ofta någon annan försäljare på amazon som inte skickar till Sverige, man ska kolla vad amazon själva tar.
Och nackdel är ju leveranstid. Man får ett spårnummer som inte går att använda i Sverige och till slut dyker det upp en avi från posten själva, där det står "hämtas tidigare:" och ett datum som var 4-5 dagar sedan :( så det har bara legat på utlämningsstället och samlat damm ett tag.

Tobbe Arnesson

Posten har inte fått Avisering att funka när det kommer från DHL Tyskland. Det man måste göra är att ringa till svenska Posten någon dag efter tyska DHL säger att det lämnat Tyskland och få ett svenskt kollinummer och söka på det istället (svenska DHL har inget alls att göra med det).

Det spelar ingen roll hur många gånger ditt utlämningsställe talar om för systemet att paketet finns där för avhämtning, det går ändå inte ut någon avisering. Jag var väldigt nära att få en sådan försändelse återsänd till Tyskland då liggtiden egentligen gått ut, men de känner igen mig ganska väl på utlämningsstället så de höll det lite längre.

Posten säger bara att de känner till problemet och jobbar på en lösning.  ::)
Blogg: Robotkampen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.