Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebricks egen flickr grupp

Startat av sweMezza, 19 september 2011 kl. 19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Har gått igenom mina mail-kvitton nu. Har bara betalat $24.95 per år sen 2011.

Priset kanske beror på när man skrev upp sig?

Kwagge

#256
53,88 euro fick jag betala... Men nu är jag PRO   :)

Larry Lars

Citat från: janho skrivet 02 november 2018 kl. 21:04
Vad är fördelen med ett pro konto (förutom att skippa den nya begränsning)?

En fördel är att du kan göra enklare bildredigering utan att det blir en ny bild med ett nytt namn. Perfekt om du redan fått trafik med "faves" och kommentarer, men kommit på att bilden skulle varit ljusare eller nåt.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Ozp

Citat från: Larry Lars skrivet 01 januari 2019 kl. 20:48
Citat från: janho skrivet 02 november 2018 kl. 21:04
Vad är fördelen med ett pro konto (förutom att skippa den nya begränsning)?

En fördel är att du kan göra enklare bildredigering utan att det blir en ny bild med ett nytt namn. Perfekt om du redan fått trafik med "faves" och kommentarer, men kommit på att bilden skulle varit ljusare eller nåt.

Det kan man göra utan pro också.

Larry Lars

#259
Citat från: Ozp skrivet 01 januari 2019 kl. 20:59
Det kan man göra utan pro också.

Jag har varit pro ett bra tag nu. Innan jag blev betalande medlem var man i alla fall tvungen att spara som en helt ny bild, vilket ju ställde till det om man var slarvig och la upp halvbra bilder av bara farten ;).
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Nybohov Creation Ltd.

Jag lånar denna tråd för en Flickr-relaterad fråga.

Jag har fått ganska många nya följare på Flickr senaste månaden, men de flesta har inte ett enda foto hos sig. Konstigt.

Har det blivit vanligare nu när det blivit ändrade regler för gratiskonto?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Det har alltid förekommit. Vet inte om det är vanligare eller ej, men många är där bara för att spara favoriter och inspireras.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Kwagge

Ditt bygge blev ju uppmärksammat så då får man nog några nya som följer..

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Kwagge skrivet 13 januari 2019 kl. 14:59
Ditt bygge blev ju uppmärksammat så då får man nog några nya som följer..

Jo, det förstår jag, men just att det är så många som saknar egna bilder har jag inte sett, eller tänkt på, tidigare.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Jesperrydhog

Jag har också Flickr. Hur gör ni när ni lägger bilder från flickr bilder till Swebricks forum? Dom stora bilderna.

Magnus den store

Citat från: Jesperrydhog skrivet 17 januari 2019 kl. 00:27
Jag har också Flickr. Hur gör ni när ni lägger bilder från flickr bilder till Swebricks forum? Dom stora bilderna.

  • Klicka på högerpilen. Se bild.
  • Välj bb-code.
  • Välj storlek på bilden. Max 800 pixel breda (helst 750).
  • Kopiera.
  • Klistra in i ett inlägg.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Jesperrydhog

Citat från: Magnus den store skrivet 17 januari 2019 kl. 00:57
Citat från: Jesperrydhog skrivet 17 januari 2019 kl. 00:27
Jag har också Flickr. Hur gör ni när ni lägger bilder från flickr bilder till Swebricks forum? Dom stora bilderna.

  • Klicka på högerpilen. Se bild.
  • Välj bb-code.
  • Välj storlek på bilden. Max 800 pixel breda (helst 750).
  • Kopiera.
  • Klistra in i ett inlägg.
Tack för infon :)

o0ger

Hjälp!

Jag får inga notiser från Flickr-appen längre. Jag kör iPhone 8.

Jag har kontrollerat inställningarna för notiser i telefonen. Jag har jämfört med andra appar där notiser fungerar. Jag har tagit bort appen och installerat den igen. Ändå får jag inga notiser. Är det nån som vet hur jag ska lösa detta? Jag vill väldigt ogärna återställa hela telefonen och börja om från början (om det ens hjälper).
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Selander

Liknande problem med Flickr på min android. App:en kraschar ofta också..... Nåt som beror på nya ägarna ???

Ozp

Citat från: Selander skrivet 06 februari 2019 kl. 16:10
Liknande problem med Flickr på min android. App:en kraschar ofta också..... Nåt som beror på nya ägarna ???

Har du android P/9? Min kraschar också hela tiden. Kollade upp varför. De försöker starta en service för att ladda upp i bakgrunden. Det får man inte göra från Android P. Det dumma är att jag har stängt av autouppladdning. Workarounden är att starta appen när den börjar krascha.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.