Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Monofigursamling version 2

Startat av BeardedNerd, 27 april 2023 kl. 15:39

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Jag har gjort en uppgradering av min monofigursamling med lite nya idéer och ambitioner. Jag bytte ut en simpel basplatta mot en specialbyggd i vitt för att bättre framhäva de olika färgerna och höjde upp den så att den kan stå bakom Everyone Is Awesome i hyllan. Planen är inte att ha alla figurer som går att ha, men gärna att fylla ut plattan med ytterligare sex figurer så småningom. Puristen inser kanske också att vissa av färgerna inte finns oprintade i nuläget, men där har jag bestämt mig för att jag hellre vill ha med färger jag gillar (som coral) och ta bort trycket tills ett bättre alternativ finns. Jag blev också inspirerad av en annan samling jag såg som ersatte saknade delar med vitt tills vidare. Ett sent tillägg var att ha slopes i matchande färg, eftersom i princip alla färger existerar i 2x2 eller 1x2 slopes.

Bygget är inte färdigt utan kommer att fortsätta förändras allt eftersom jag har tid och lust och råd.

Förbättringsområden:
* Byta ut tillfälliga avprintade delar med oprintade.
* Köpa delar som existerar (magentahänder och tealhuvud).
* Hitta tematiskt lämpliga huvudbonader och tillbehör.
* Hitta andra existerande färger.

Det finns många potentiella färger men jag har inte hunnit grotta ner mig i de andra än. Intressanta alternativ är bright pink och bright light yellow för att de färgerna är trevliga. Dark tan och olive green borde vara relativt enkla även om jag inte är ett fan av färgerna. Sen är nog frågan om vilken av dark orange, medium nougat, medium lavender som får vara med. Förslag mottages. Det hade förvisso varit kul med en genomskinlig figur men där existerar definitivt inte vissa bitar.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.