Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

2021 Rykten

Startat av o0ger, 21 november 2020 kl. 08:52

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Frustrerande pris, men jag kommer nog att slå till. Vilket löjligt snyggt set. Synd bara att jag sålt bort Castle-grejer allt eftersom och har bara kvar MMV nu, men samtidigt tror jag att det står ganska bra på egna ben också.

o0ger

Citat från: BeardedNerd skrivet 20 januari 2021 kl. 22:26
Frustrerande pris, men jag kommer nog att slå till. Vilket löjligt snyggt set. Synd bara att jag sålt bort Castle-grejer allt eftersom och har bara kvar MMV nu, men samtidigt tror jag att det står ganska bra på egna ben också.

Jag håller med. Det är inte ofta jag blir sugen på att köpa set, men detta är smått fantastiskt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Classus

Hur snabbt brukar sådana här set ta slut och är det något speciellt klockslag som de öppnar upp för beställning?

o0ger

Citat från: Classus skrivet 21 januari 2021 kl. 10:27
Hur snabbt brukar sådana här set ta slut och är det något speciellt klockslag som de öppnar upp för beställning?

Jättesnabbt. Typ en eller två dagar. De brukar väl slappas kl 00.00 på utsatt datum. Så om man vill säkra ett ex ska man nog sitta uppe och vänta 31/1.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nextuz

Jag funderar om dom ens finns i lager här i Europa ännu.
Det är många set det varit så med nu.

BeardedNerd

Jag menar, Spring Lantern Festival går inte att beställa alls nu och det släpptes för 20 dagar sedan. Det är nog bäst att beställa de första dagarna om man vill ha det direkt, och första veckan om man kan acceptera lite väntetid. Efterfrågan är brutal och det är nog sannolikt begränsningar i tillgången.

ColA

Citat från: BeardedNerd skrivet 21 januari 2021 kl. 19:14
Jag menar, Spring Lantern Festival går inte att beställa alls nu och det släpptes för 20 dagar sedan. Det är nog bäst att beställa de första dagarna om man vill ha det direkt, och första veckan om man kan acceptera lite väntetid. Efterfrågan är brutal och det är nog sannolikt begränsningar i tillgången.

Det fanns gott om dom i Skärholmen idag, även monster boken fanns det många  :P

Men online verkar det vara kaos...

Eriol

Jag var också väldigt sugen på att beställa direkt första dagen, men med det priset Lego satt tror jag att jag ändå chansar på att avvakta. Möjligheten finns ju att det kommer gå att köpa väldigt mycket billigare från andra återförsäljare senare, men även risken att de säljer slut helt. Det är dock inget "limited edition" eller liknande och det innehåller inte så mycket specialbitar så Lego borde ju vara intresserade av att sälja så många som möjligt totalt sett...

Peter S

Citat från: Eriol skrivet 22 januari 2021 kl. 08:23
Jag var också väldigt sugen på att beställa direkt första dagen, men med det priset Lego satt tror jag att jag ändå chansar på att avvakta. Möjligheten finns ju att det kommer gå att köpa väldigt mycket billigare från andra återförsäljare senare, men även risken att de säljer slut helt. Det är dock inget "limited edition" eller liknande och det innehåller inte så mycket specialbitar så Lego borde ju vara intresserade av att sälja så många som möjligt totalt sett...
Är det "lekbaksida" på taket? Dvs att den saknar tak på baksidan, i likhet med Winter Village?

BrickMe

Citat från: Peter S skrivet 22 januari 2021 kl. 09:27
Citat från: Eriol skrivet 22 januari 2021 kl. 08:23
Jag var också väldigt sugen på att beställa direkt första dagen, men med det priset Lego satt tror jag att jag ändå chansar på att avvakta. Möjligheten finns ju att det kommer gå att köpa väldigt mycket billigare från andra återförsäljare senare, men även risken att de säljer slut helt. Det är dock inget "limited edition" eller liknande och det innehåller inte så mycket specialbitar så Lego borde ju vara intresserade av att sälja så många som möjligt totalt sett...
Är det "lekbaksida" på taket? Dvs att den saknar tak på baksidan, i likhet med Winter Village?

Jag läste precis den här: https://www.brothers-brick.com/2021/01/21/lego-ideas-21325-medieval-blacksmith-the-black-falcons-return-to-lego-castle-review/
Kan inte påstå att jag blir mindre sugen på att köpa den ;)

o0ger

Citat från: Peter S skrivet 22 januari 2021 kl. 09:27
Citat från: Eriol skrivet 22 januari 2021 kl. 08:23
Jag var också väldigt sugen på att beställa direkt första dagen, men med det priset Lego satt tror jag att jag ändå chansar på att avvakta. Möjligheten finns ju att det kommer gå att köpa väldigt mycket billigare från andra återförsäljare senare, men även risken att de säljer slut helt. Det är dock inget "limited edition" eller liknande och det innehåller inte så mycket specialbitar så Lego borde ju vara intresserade av att sälja så många som möjligt totalt sett...
Är det "lekbaksida" på taket? Dvs att den saknar tak på baksidan, i likhet med Winter Village?

Det är tak på båda sidorna.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Hmm...alltså, jag vet inte?

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

pehter aka ibbe

Citat från: o0ger skrivet 26 januari 2021 kl. 12:43
Hmm...alltså, jag vet inte?



Jag tror att det riktar sig till en annan målgrupp än afols  8)
Däremot tror jag att det kan attrahera den målgruppen som använder Fortnite för att dansa istället för att slåss.....
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Skafte

Ojdå. De försöker ge sig in i TikTok-träsket. Om inte annat verkar vi få många nya 2x2-tiles med tryck!

JonKlarstrom

Men jag vill ha tiles, struntar i appen och allt. Men tiles med tryck, vill jag ha.
Är inte ett dugg fyndig idag.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.