Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Odur skrivet 26 november 2015 kl. 15:51
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 26 november 2015 kl. 11:21
Mrs. Scratchen-Post ser verkligen ut som en galen katt-kvinna!
Inte så konstigt. Det är ju precis det hon är  ;D
http://lego.wikia.com/wiki/Mrs._Scratchen-Post

Se där, nu har jag visat min okunnighet. men det bjuder jag på - jag är okunnig på många områden.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

gbgmolle

Hej!
Någon som vet vilken modell denna tillhör. Skulle vilja ladda ner byggbeskrivning och bygga den med mina barn.


gbgmolle

Va är det sant! Tusen tack för hjälpen! =)

Mirre


Odur

Citat från: gbgmolle skrivet 07 december 2015 kl. 20:29
Hej!
Någon som vet vilken modell denna tillhör. Skulle vilja ladda ner byggbeskrivning och bygga den med mina barn.
Set ut som att nedre etiketten är felvänd. Se sida 58 i del 1 av byggbeskrivningen http://cache.lego.com/bigdownloads/buildinginstructions/4522643.pdf

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

AndersI

Det där är Byggis,  en av de bättre klonerna. Det funkar utmärkt att bygga med, det är bara graden av purism som avgör.

Men det är inte lego...

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: AndersI skrivet 25 december 2015 kl. 15:14
Det där är Byggis,  en av de bättre klonerna. Det funkar utmärkt att bygga med, det är bara graden av purism som avgör.

Men det är inte lego...

Tack för svar.

Hm, för mig är det nog allt eller inget när det gäller kloner. Om jag frångår "enbart Lego" kan det sluta var som helst.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Lordflintstone

Hittade denna i extralegot hos svärmor.
Listade ut med förstoringsglas att det är 54604 från exoforce.
Men nu till frågorna:
Vad har/ (kan) man ha den till? Inga studs på ovansidan.
Går det att byta batteri? För den lyser inte starkt eller är det bara en signal till något?


o0ger

Om du hittade biten då borde du kunna hitta ett set på Bricklink. Då kan du ladda ner byggbeskrivningen från legos kundtjänst och se hur den används i bygget.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

#896
Citat från: o0ger skrivet 04 januari 2016 kl. 10:19
Om du hittade biten då borde du kunna hitta ett set på Bricklink. Då kan du ladda ner byggbeskrivningen från legos kundtjänst och se hur den används i bygget.
Fattar på svaret att det inte är någon rolig bit/användbar.
Svärmor har ingen dator och inte många pinnar på telefonen. ;)

Så efter tvåhundra år kom beskrivningen.
Värdelös och det värkar inte att gå att byta batteri heller.

Peter S

Framför allt brukar det vara en plaststång i änden som agerar fiberstav för ljuset. Dels lyser den själv lite svagt, dels riktar den ljuset. Men de klossar jag har lyser rätt svagt de med. Tror att lekvärdet är begränsat...

o0ger

Citat från: Lordflintstone skrivet 04 januari 2016 kl. 10:27
Fattar på svaret att det inte är någon rolig bit/användbar.
...
Värdelös och det värkar inte att gå att byta batteri heller.
INGA bitar är värdelösa! Allt går att använda! ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

Citat från: Peter S skrivet 04 januari 2016 kl. 10:44
Framför allt brukar det vara en plaststång i änden som agerar fiberstav för ljuset. Dels lyser den själv lite svagt, dels riktar den ljuset. Men de klossar jag har lyser rätt svagt de med. Tror att lekvärdet är begränsat...
Jag trodde först att jag hittat något roligt i högen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.