Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Lite hjälp på traven utan att låta dig lata dig. :)

Nr 13 hittas du med hjälp av Bricklinks sökfunktion
http://www.bricklink.com/catalogSearch.asp?v=C

Category = "minifig, body wear". Antingen bläddrar du dig fram till rätt bild eller avgränsa ytterligare.

I det närmsta sökfältet kan du t.ex komplettera med att beskriva motivet på den där gula huvudbonaden som kungar har. Börjar på C  :)

På liknande sätt kan du hitta minifigurskroppar. (Minifig, torso) Kombinera med sökord och eller exakta nyanser.  :)

Fsk

Hejsan! Hittade en gammal låda med leksaker, mest små figurer som cowboys och indianer. Men i lådan låg även ett träd. Ett LEGO träd som inte ser ut som LEGO.
Är helt ny på forumet och undrar, vet någon var det kommer ifrån och ålder?


Tacksam för svar!

Fsk

Andra bilden kom inte med...

mechamike

Den finns listad på Bricklink från mitten av 50 talet och frammåt en bit.
?

Fsk

Tack för svar!
Är det någon som vill ha sånt här? Var ska man då sälja?


mechamike

?

Tobbe

#531
Med risk för att idiotförklara mig.. Men vad är skillnaden på2444 och 10247. Har nu ingen undersida på 2444 och se skillnaden på men är det viktigt att det är rätt bit tror ni?

Håller på och partar ihop och där ingår 4 av varje och som jah förstår av mitt bulk köp så innehåller högen endast 2444..

Edit: när man går igenom instruktionerna så är det endast 4 bitar som liknar dessa två. Har brickset valt att ha med båda för att visa alternativa bitar? Vilken är rätt. Otroligt förvirrad

eliasf

Citat från: Tobbe skrivet 16 april 2014 kl. 18:32
Med risk för att idiotförklara mig.. Men vad är skillnaden på2444 och 10247. Har nu ingen undersida på 2444 och se skillnaden på men är det viktigt att det är rätt bit tror ni?

Håller på och partar ihop och där ingår 4 av varje och som jah förstår av mitt bulk köp så innehåller högen endast 2444..

Edit: när man går igenom instruktionerna så är det endast 4 bitar som liknar dessa två. Har brickset valt att ha med båda för att visa alternativa bitar? Vilken är rätt. Otroligt förvirrad

Här ser du den enda skillnaden jag vet:



Alltså ser dom lite olika ut under, så det är bara två olika varianter av samma bit.

Skafte

#533
Jag är inte ute efter en bit, utan en fungerande telefon byggd i Lego. Svart och med färgade knappar. Nån som minns den? Hittar inte på BL...

Edit: Jag svarar mig själv: den är inte gjord av Lego, utan Tyco.

Silence101

Är detta Lego? Hittar inte dessa nånstans. Finns ingen logo på bitarna eller nåt nummer.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Roger Brickjet

Citat från: Silence101 skrivet 04 maj 2014 kl. 10:57
Är detta Lego? Hittar inte dessa nånstans. Finns ingen logo på bitarna eller nåt nummer.
Har för mig Lego hade hela studs på sina fönster av den här typen, eller? Har sett Byggis-fönster som var väldigt lika dessa.

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnusengstrom

Någon som vet något om dessa? Vi har haft dom sedan innan 80talet.

Silence101

Jag kan tillägga till min bild ovanför att dessa fönster fanns i en kasse jag köpte. Mycket Lego men även bitar 2x4, 2x2 m.m utan legologo på
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Mirandir

Citat från: Silence101 skrivet 04 maj 2014 kl. 10:57
Är detta Lego? Hittar inte dessa nånstans. Finns ingen logo på bitarna eller nåt nummer.

Tänkte först att det var Minitalia. Men ser att fönsterdesignen skiljer.

Legobloggen: http://legobloggen.com

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.