Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

KizzE

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 15 november 2013 kl. 21:55
Om det är 7049b du menar där så finns den i över 100 olika Set (I svart färg då)

Det har du såklart helt rätt i. Jag packade nyligen upp barndomslegot och fann de stora hjulen (http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=35 - som väl inte fanns i så värst många set) i såna bricks - därav min snabbkoppling dit.
[/quote]


Jodå givetvis är det så..

Jag själv har dom däcken till följande bilar, och

Tobbe

Köpte en 25kg laddning här om dagen.. I säcken låg en halvfärdig båt med massa av dessa fönster. Enligt BL hittar jag inga set.. Nån som vet vilken båt den tillhör.. Säkert 10 fönster av modellen med

4863c01

KizzE

Citat från: Tobbe skrivet 26 november 2013 kl. 18:13
Köpte en 25kg laddning här om dagen.. I säcken låg en halvfärdig båt med massa av dessa fönster. Enligt BL hittar jag inga set.. Nån som vet vilken båt den tillhör.. Säkert 10 fönster av modellen med

4863c01

Inte så att dom kanske tillhör ett flygplan?

Tobbe

Ser ut som en båt men kan ha fel.. Typ som "paddan" båtarna i Göteborg.. Men likväl hittar jag inget set innehållande dessa bitar..

KizzE

Citat från: Tobbe skrivet 26 november 2013 kl. 18:20
Ser ut som en båt men kan ha fel.. Typ som "paddan" båtarna i Göteborg.. Men likväl hittar jag inget set innehållande dessa bitar..

Sägs om denna ska vara 4st i där.

Tobbe

Tyvärr inte.. Minst 8-10 st i denna.. På två rader

Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Tobbe

#502
Ljusblå..vit ram

Pekblom

Transport Ferry? båt med en del fönster kanske en MOD 4997?

Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Sockerbit

Hej! Sorterade lite bitar idag och hittade denna. Fick med den i en gott och blandat påse, som jag beställde tidigare i höstas.
Den kommer vara till stor hjälp för att göra ett bord med hängande duk (med 1x1-mönster) över kanterna, tror dock inte det var tanken från början.
Vet någon vad den har används till och ingått i för set?


Sockerbit

Tack för svar! Blir nog snyggast som duk ändå...

Jango17

Såg precis en Garindan även "Long-Snoot" i en blocket-annons. Inte är den någon gubbe som finns med i något set som LEGO gett ut? Om den nu väl finns med, vart tusan kommer den ifrån?

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.