Modular Houses, Vilket hus i CC-serien är er favorit?

Startat av Måns.S, 23 Juni 2010 kl. 22:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilket är det bästa CC-huset?

Town Hall
Pet Shop
Palace Cinema
Green Grocer
Market Street
Grand Emporium
Fire Brigade
Café Corner

Fredrik

Nu är GG Sold out på lego S@h us. För er som tänker köpa den är det med andra ord mycket god tid att göra det!

Edit: Tyckte jag skrev att det var bara i us den var det

Etzel

Nja, det är bara i Nordamerika som den är slutsåld verkar det som. Men passa på ni som vill ha en för det står nog inte länge på innan den försvinner för oss också.

Skrytsson

Hur är det nu, vet vi huruvida det blir någon ny skapelse framåt årsskiftet..?

Måns.S

Jag skulle ju bli förvånad om det inte kom något nytt hus. De har väl sålt bra hittills??
Så här står det på Brickipedia:
CitatThe mailbox could foreshadow the next set to be a post office, considering that the 10185 Green Grocer set included a fire hydrant and the next set was 10197 Fire Brigade.

Skrytsson

Intressant. När brukar nyheten "läcka"? Hur har det varit tidigare år, innan det officiella pressmeddelandet? För det sker ju inte i samma veva som info om andra set läcks ut - i och med att det uteslutande säljs på S@H.

Stigge72

Borde det inte komma en polisstation? Det har ju varit vanligt med sådana i City. Precis som det varit vanligt med brandstationer, och det kom en sådan i modul-version.

Måns.S

Citat från: stigge72 skrivet 24 November 2010 kl. 21:39
Borde det inte komma en polisstation? Det har ju varit vanligt med sådana i City. Precis som det varit vanligt med brandstationer, och det kom en sådan i modul-version.
Det skulle ju vara intressant att se isåfall.
Det skulle bli ganska kompakt.
Nu fick jag en idé till ev. MOC :)

Tobbe Arnesson

Citat från: Måns.S skrivet 24 November 2010 kl. 21:35Så här står det på Brickipedia:
CitatThe mailbox could foreshadow the next set to be a post office, considering that the 10185 Green Grocer set included a fire hydrant and the next set was 10197 Fire Brigade.

Dåså!  ::)
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Är det något på G så borde det inte dröja länge innan vi ser/hör något om det.
Vad jag hört från LEGO så tänker de fortsätta med denna serie ett bra tag till.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

dalle

Vad jag hört från LEGO så tänker de fortsätta med denna serie ett bra tag till.
[/quote]
De har ju bara hunnit med ett knappt ett halvt kvarter, så de måste hinna hela vägen runt.

Ferdik

Jag hoppas på mer variation i höjd och bredd. Men tror inte jag blir besviken. Serien håller en hög klass och kommer säkert fortsätta leverera. Det skulle vara kul att se snubben som designade MMV och de nya Harry Potter Diagon alley-husen gå "all in" och göra ett modular. Han är duktig på hus!

mechamike

Håller med ! Vore kul med ett litet mindre hus i CC serien ett som inte kostar 2000:- 

Varför bara hus? Lego skulle kunna släppa det jag håller på med till min CC gata: En park  :D Eller ett litet torg i CC standard.
?

Måns.S

Ras 74

Citat från: Ferdik skrivet 25 November 2010 kl. 14:14Det skulle vara kul att se snubben som designade MMV och de nya Harry Potter Diagon alley-husen gå "all in" och göra ett modular. Han är duktig på hus!

Han har inte gjort Diagon Alley själv. Har haft massa hjälp med de husen.
Nicholas (Nick) Groves heter han. Jag gillar mycket bättre Jamie Berards alster.
Nick är en ingengör och Jamie är en AFOL. Nick bygger aldrig med LEGO privat (i stort sett),
det gör Jamie. Jamie försöker verkligen leta reda på ovanliga bitar och färger i sina set för att
han vet att AFOLs gillar sånt. Enligt en annan LEGO anställd så är Jamie hela designavdelningens
egen Superstar. Även om Jamie inte är huvudannsvarig när en del set skapas, så är han i högsta
grad väldigt involverad i stora special set.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

colonel

Jamie Berard er stjernen i Billund.
Ingen over og ingen ved siden af!