Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

AlbinHansson

Idag fick jag hem den här rariteten, en officiell Wii kontroll.
Den innehåller en spännande 2x2 tile med lego loggan ända ut i kanterna, så uppifrån ser den helt röd ut även fast tilen är vit.
IMG_6871.jpgIMG_6872.jpg

Magnus den store

Antar att jag är en av många som köpte Castle Neuschwanstein hos Toyspace. Kanske bygger jag det men framför allt har setet väldigt många bitar som jag vill ha.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Zoor

Köpte Rivendell på toyspace Stream och vann även blommorna i tävlingen  :D

Hultan

Citat från: Zoor skrivet 18 september 2025 kl. 22:06Köpte Rivendell på toyspace Stream och vann även blommorna i tävlingen  :D
Grattis!

BrickMe

Kunde inte låta bli att köpa ytterligare ett set av  som nu är nedsatt till 2099:- på Webhallen (medlemspris).

Magnus den store

Köpte en , City Adventskalender 2025 för 250 sek. Den bör kunna hittas till bättre priser, men jag vill ju ha den före december.

Joyride

Toyspace kör 20-25% på Technic vilket innebar att 42172 McLaren P1 gick på 3100 —> köp för Joyride

IMG_6542.jpg
Instagram: joyride_bricks

Jenny242

Har äntligen lagt vantarna på min absoluta favorit minifigur, Anubis Guard! Har haft den som nyckelring i många år, men inte haft den riktiga minifigen! Huvudet har jag dock utställt i mitt museum, men nu är det alltså hela figuren 😀. Hittade till överkomligt pris på tradera 😀

64AF6F54-066D-474A-9088-941F5EF7A615.jpg

Jenny242

Magnus den store

Såg att flera säljare har bra pris på 32532, Technic, Brick 6x8 Open Center, så jag slog till på 150 stycken. Även med frakten från Tyskland blev det betydligt billigare per styck än de jag köpte av Voldemort 2023.

janhansson

En järnvägsövergång
Tyvärr saknades flera skyltar, men jag har nog ersättare för ett par av dem iaf. 

7835.jpg

andreaseldh

Att köpa begagnat innebär alltid en viss risk...

20251002_234925.jpg

janhansson

En bok. 

bok.jpg

Leveransen med PostNord gick riktigt fort den här gången, jag köpte den igår, och den anlände idag. 

Godtfred

En fin samling Modulex med mycket bricks i färger jag hade det ytterst begränsat av:
IMG20251008163608.jpg

Men känner mig ändå lite lurad. Samlingen stinker av tobaksrök... Jag har tagit bort alla kartonger och påsar och flyttat bitarna till nya plastlådor - med lock. Det är genast bättre.

> Någon som har tips på hur man får bort tobakslukten från LEGO?

Kan skänka bort lite "väldoftande" Modulex kartonger (svarta) om någon vill ha, de flesta saknar locken.

Skafte

Lägg allt i ett lager i en plastlåda, ställ i en skål med ättiksprit, sätt på tättslutande lock. Det blir klart bättre efter bara ett dygn. Testa med papplådorna också!