Forum > Allmänt LEGO

Min Vestas 4999 Kopia

(1/2) > >>

Nextuz:
Dåså... då väntar bara den sista leveransen av bitar från Bricklink...

Har vart lite fram o tillbaka med det där.. först fick jag skapa en lista på alla delar utifrån instruktionen som finns på www.lego.com och sedan försöka beställa de bitarna från så få butiker som möjligt :)

Men jag hoppas det ska bli bra i slutändan... ska abra åka o handla mej en grön platta 32x32 så jag kan börja bygga =)

Hittade oxå på klistermärken till detta set... kostade en slant meeen de är de värt.. =)

Har för övrigt ett Orginal Vestat 4999 helt oöppnat =) Vid ett mycket bra bud kan detta avra till salu.. :P

Nextuz:
Beställde mera bitar idag :P 3 st technicbitar som ska sitta längst ut på vingarna.
Och sen de 4 st Rock-bitarna.. bergsklippor i grönt, som tydligen bara finns i vestas-settet. =)

martin_p:
Detta lät intressant. Hut mycket pengar sparar du genom att göra så här?
Jag har själv funderar på liknande projekt.

Nextuz:

--- Citat från: martin_p skrivet 19 januari 2009 kl. 13:01 ---Detta lät intressant. Hut mycket pengar sparar du genom att göra så här?
Jag har själv funderar på liknande projekt.

--- Slut citat ---

Just nu så sparas de nog en 2000kr, för att de börjar bli dyra... de billigaste på bricklink är runt $450...
O på tyska Ebay är de än dyrare...

Jag har ju dock en oöppnad Vestas i garderoben som inhandlades tidigare i höstas för 2100kr... meen den får bli kvar oöppnad =)

Iallafall på den kopia jag har byggt så har jag förlängt tornet med 4 st "bitar" det vart lite emra verklighetstroget då....

martin_p:
Har du inga bilder på mästerverket?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion