Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Jimmy

Citat från: Magnus den store skrivet 07 december 2022 kl. 20:00
Citat från: Jimmy skrivet 07 december 2022 kl. 19:30Då kom stickers för att uppdatera några modeller,  plus kunna ha på lager  ;D

Sssssh, inte så högt! Tänk om puristerna hör dig?
Aj Fan , får säga att jag ska ha dom på min t-shirt 

Jimmy

Citat från: andreaseldh skrivet 08 december 2022 kl. 04:39Jag blir fascinerad av min egen dubbelmoral. Inte nog med att jag tillhör de mest puristiska här på Swebrick, jag tycker dessutom mycket illa om klistermärken. Men dessa tyckte jag var riktigt trevliga! Misstänker en överdos av nostalgi.
Citat från: andreaseldh skrivet 08 december 2022 kl. 04:39Jag blir fascinerad av min egen dubbelmoral. Inte nog med att jag tillhör de mest puristiska här på Swebrick, jag tycker dessutom mycket illa om klistermärken. Men dessa tyckte jag var riktigt trevliga! Misstänker en överdos av nostalgi.
Jag får tillägga att jag ska inte använda dom på mina köpta original set , utan på set jag bygger utifrån gamla ritningar 

Skafte

Jag har ägnat några timmar åt att organisera instruktioner. Sedan kanske åtta-tio år har de hamnat i en av kanske sju godtyckliga högar runt om i byggrummet. Nu är de sorterade efter tema i pappmappar i papparkivlådor, det blev tre nya.

Memmla

#528
Investerat i ytterligare lådor som snabbt fylldes upp. Synd att närmaste Bauhaus ligger 11 mil bort, får fylla på när man har vägarna förbi liksom.


received_897800351408742.jpeg

Cleefuzz

Citat från: Memmla skrivet 02 januari 2023 kl. 08:06Inventerat i ytterligare lådor som snabbt fylldes upp. Synd att närmaste Bauhaus ligger 11 mil bort, får fylla på när man har vägarna förbi liksom.

Jag kör också på 10-lådorsvarianten och tycker den funkar bra. Känns dock trist att de höjt priset med en hundring styck. Tror de finns att beställa från Amazon också, men är nog till och med dyrare där.

Memmla

Citat från: Cleefuzz skrivet 02 januari 2023 kl. 09:44
Citat från: Memmla skrivet 02 januari 2023 kl. 08:06Inventerat i ytterligare lådor som snabbt fylldes upp. Synd att närmaste Bauhaus ligger 11 mil bort, får fylla på när man har vägarna förbi liksom.

Jag kör också på 10-lådorsvarianten och tycker den funkar bra. Känns dock trist att de höjt priset med en hundring styck. Tror de finns att beställa från Amazon också, men är nog till och med dyrare där.

De var prissänkta med typ en hundring när jag var i Örebro sist 🤔 vet inte om det var en tillfällig grej

Cleefuzz

Citat från: Memmla skrivet 02 januari 2023 kl. 09:55
Citat från: Cleefuzz skrivet 02 januari 2023 kl. 09:44
Citat från: Memmla skrivet 02 januari 2023 kl. 08:06Inventerat i ytterligare lådor som snabbt fylldes upp. Synd att närmaste Bauhaus ligger 11 mil bort, får fylla på när man har vägarna förbi liksom.

Jag kör också på 10-lådorsvarianten och tycker den funkar bra. Känns dock trist att de höjt priset med en hundring styck. Tror de finns att beställa från Amazon också, men är nog till och med dyrare där.

De var prissänkta med typ en hundring när jag var i Örebro sist 🤔 vet inte om det var en tillfällig grej
Vi var några på Gotland som gjorde en gemensam beställning 4 november. När de anlänt en dryg vecka senare så hade priset online höjts från 399 till 499. Sen verkar det hållit i sig vad jag har sett. Men de kanske har lokala rabatter i enskilda varuhus.

Bokeslundsparken

Satte upp en hylla för minifigs. Grabben hjälper till att fylla på.20230105_160017.jpg

swestar

#533
Citat från: Cleefuzz skrivet 02 januari 2023 kl. 10:06
Citat från: Memmla skrivet 02 januari 2023 kl. 09:55
Citat från: Cleefuzz skrivet 02 januari 2023 kl. 09:44
Citat från: Memmla skrivet 02 januari 2023 kl. 08:06Inventerat i ytterligare lådor som snabbt fylldes upp. Synd att närmaste Bauhaus ligger 11 mil bort, får fylla på när man har vägarna förbi liksom.

Jag kör också på 10-lådorsvarianten och tycker den funkar bra. Känns dock trist att de höjt priset med en hundring styck. Tror de finns att beställa från Amazon också, men är nog till och med dyrare där.

De var prissänkta med typ en hundring när jag var i Örebro sist 🤔 vet inte om det var en tillfällig grej
Vi var några på Gotland som gjorde en gemensam beställning 4 november. När de anlänt en dryg vecka senare så hade priset online höjts från 399 till 499. Sen verkar det hållit i sig vad jag har sett. Men de kanske har lokala rabatter i enskilda varuhus.
Iris Ohyama, Förvaringstorn, 12 lådor på 6 L, med hjul tycker jag funkar bra. Finns för 576,06kr på Amazon.

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Jesperrydhog

Jag har gjort en liten upphöjning av Lego city set brandbilen från Lego city brandstationen set . :) :D ;). Med hjulen då.

Skafte

I väntan på fyra-fem beställningar som aldrig dyker upp (den här idén med varannandagsutdelning kan ju "Posten" kasta i någon bortglömd gallerbur i Tomteboda eller så) började jag med färgsamling #40 och #41, 64647,  Minifigure, Plume Feather Triple Compact samt 99536,  Minifigure, Utensil Ingot / Bar. Det kommer aldrig sluta väl, det här.

legacyofbricks

Sorterade lego i nån timme, sen började jag bygga en lukeskywalkerhjälm och frugan bygger på sitt stora torg

Autumnflake

Sorterade in allt på Brickset och fick en kanonbra överblick av den pyttelilla samlingen jag har.
Tydligen uppe i lite över 100 set och omkring 10.000 bitar.  ;D 

ColA

Citat från: Autumnflake skrivet 01 februari 2023 kl. 20:36Sorterade in allt på Brickset och fick en kanonbra överblick av den pyttelilla samlingen jag har.
Tydligen uppe i lite över 100 set och omkring 10.000 bitar.  ;D
Jag kan sakna den tiden när man hade lite lagom  ;)

janhansson

Jag har ägnat kvällen åt att fylla ett förvaringstorn jag fick hem idag med minifigurdelar och tillbehör.
Lådorna innehåller:
1. Hår/hattar/hjälmar
2. Huvuden
3. Torso/kroppar
4. Ben
5. Diverse utrustnning/rustningar etc.
6. Vapen
7. Kompletta riddarfigurer (även laglösa m.m.)
8. Soldater (utöver de i min imperiebataljon, som ligger i smartstore lådor)
9. Pirater (även öbor mm)
10. Guvernörer, mer ovanliga pirater, flaggor, axelklaffar m.m. från pirattemat
11. Sköldar, flaggor, fjädrer m.m. till borg/riddare
12. Guld, ädelstenar m.m. + ett gäng kanoner i ett hörn eftersom de fick plats där.

Ser lite stökigt ut i många av lådorna, men det är faktiskt en förbättring mot innan.
1.jpg 
2.jpg 
3.jpg 
4.jpg

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.