Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

10199 Winter Toy Shop på S@H

Startat av Etzel, 01 oktober 2009 kl. 15:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Nu finns det senaste Exclusive-settet på LEGO Shop@Home, 10199 Winter Toy Shop, för 799 :-

Lite dyrare än jag hoppats på (bara $59.99 i USA) men jag kommer nog skaffa det ändå  :P

Är det någon annan som är sugen på att beställa något från S@H och som ska på träffen i Fagersta? Det skulle ju vara schysst att spara in lite på frakten  ;)


Nextuz

De känns som lite i överkanten.. :/

Etzel

Ja, jag hade hoppats på runt 500-700:- men det är i alla fall fortfarande under 1:- per bit. (815 bitar totalt)

SuperMario

Citat från: Etzel skrivet 01 oktober 2009 kl. 15:21...Är det någon annan som är sugen på att beställa något från S@H och som ska på träffen i Fagersta? Det skulle ju vara schysst att spara in lite på frakten  ;)
Jag anmäler intresse för det! Ska jag ta det i ett pm kanske?
Däremot har jag inte råd med nya inköp innan den 25:e oktober... :'(

Etzel

Citat från: SuperMario skrivet 01 oktober 2009 kl. 19:20
Citat från: Etzel skrivet 01 oktober 2009 kl. 15:21...Är det någon annan som är sugen på att beställa något från S@H och som ska på träffen i Fagersta? Det skulle ju vara schysst att spara in lite på frakten  ;)
Jag anmäler intresse för det! Ska jag ta det i ett pm kanske?
Däremot har jag inte råd med nya inköp innan den 25:e oktober... :'(
Jag kan starta en ny tråd: Gemensam S@H beställning till 4-6/11 eller nåt sånt där vi kan organisera det  ;)

Mirandir

haha. Det är nog bara jag som är positivt överraskad. Jag trodde faktiskt att den skulle bli ännu dyrare. Dryga tusenlappen hade jag tippat.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Ferdik

Beställt! Men nästa gång delar jag gärna frakten med någon som bor i Mälardalen.

Etzel

Nu har jag byggt upp mitt set och jag måste säga att det är riktigt snyggt! Ljusklossen är en extra godbit som gör setet fint att ha stående i fönstret istället för någon tråkig ljusstake  :D
Ska beställa 2 ljusklossar till från BrickLink så att hela leksaksaffären lyser lite mer.  :)

Julstämningen börjar redan infinna sig.  ;D

Nextuz

jaa.. den är riktigt snygg =)

har handlat den där till min systers dotter...
hon har en adventskalender, där hon får öpnna ett paket vare dag till julafton =)
bra förslag de där.. ska bestäla flera jag med.. eller så får man köra lite pf =)

Anders Nolberger

Rolig bild du tagit som din i forumet ;D  Och du har gjort lite förbättringar också ser jag.

Stevex

Vad tror ni värdet kommer vara på den här i oöppnad förpackning om några år, är lite småsugen att köpa en för att spara :)

ankanborje

Citat från: Etzel skrivet 08 november 2009 kl. 20:30
Nu har jag byggt upp mitt set och jag måste säga att det är riktigt snyggt! Ljusklossen är en extra godbit som gör setet fint att ha stående i fönstret istället för någon tråkig ljusstake  :D
Ska beställa 2 ljusklossar till från BrickLink så att hela leksaksaffären lyser lite mer.  :)

Julstämningen börjar redan infinna sig.  ;D

Hej!
Jag är ny här och är intresserad av att köpa Winter Toy shop och vill ha belysning i så jag blev nyfiken på vad du köper för ljusklossar och hur ser den ut som ingår?
Mvh/Annika

Mirandir

Citat från: ankanborje skrivet 20 november 2009 kl. 11:27

Hej!
Jag är ny här och är intresserad av att köpa Winter Toy shop och vill ha belysning i så jag blev nyfiken på vad du köper för ljusklossar och hur ser den ut som ingår?
Mvh/Annika

Hej och välkommen!

Ljusklossen som ingår i 10199 Winter Toy Shop är den här. Den lyser med ett gulaktigt sken och är densamma som ingår i 8635 Mission 6: Mobile Command Center. Desto billigare är det att löpa denna kloss löst vilket man enklast gör via Bricklink där man kan få tag på den för c:a 10 spänn plus frakt. Dock verkar det inte som att den, i skrivande stund, finns att köpa hos någon av de svenska säljarna.

Skall sägas att Bricklink kan verka avancerat och lite svårnavigerat för en nybörjare. Men det är helt klart värt att sätta sig in i siten.
Legobloggen: http://legobloggen.com

ankanborje

Tack för hjälpen jag har nu beställt Winter Toy Shop men det kommer inte förrän 18 December :( så jag får väl ha den i ett fönster till nästa jul! Jättetrevlig sida det här förresten här kommer jag + min son att kika in många ggr. för vi är lite lego tokiga  ::) han kan man ju förstå för han är 10 år och hittar på en massa egna byggen och så men jag är 42 år  :-[  men vi har roligt och så har vi planerat att bygga upp en hel stad framöver det ska bli kul!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.