Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LUGBULK 2012!

Startat av Teabox, 07 december 2011 kl. 11:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

[rightimg=http://farm7.staticflickr.com/6138/5930934842_ed5b233da7.jpg]Så här såg det ut när vi började sortera bitarna ifrån 2011 års LUGBULK :)[/rightimg]
Det är dags att anmäla sig till nästa års LUGBULK. Detta är något som enbart är tillgängligt för medlemmarna i föreningen. Så vill ni vara med, se till att bli medlem nu! Sista anmälningsdag är 2011-12-31.

Så vad är LUGBULK? Jo, LUGBULK är ett program som hålls av The LEGO Group och ger LEGO föreningar möjligheten att beställa en stor mängd LEGO billigt. Vi kan dock bara beställa bitar som är i produktion och av dessa får vi tillsammans bara beställa 80 olika bitarna. Får tyvärr inte avslöja några priser för allmänheten, så ni måste anmäla intresse för att få se dem. Vi kommer lägga vår beställning i början av året och bitarna kommer att levereras ifrån The LEGO Group under sommaren.

Observera att det är en kollektivbeställning till Swebrick vi kommer göra, dvs att The LEGO Group kommer inte skicka iväg individuella orders till varje medlem, utan det blir vårt jobb att dela upp försändelsen och se till att varje individuell person får sina bitar. Det kommer att ges tillfälle för medlemmar att träffas och sortera bitarna, men exakt när och var är inte bestämt ännu. Om du inte kan komma när möjlighet ges så kommer en eller flera vänliga Swebrickmedlemmar sortera och leverera din del efter sin förmåga och tid.

Efter att ni har blivit medlem kan ni läsa mer om LUGBULK och hur man anmäler sig här.

Godisbiten

Hejsan, blev precis medlem!

Skulle gärna vilja vara med på lugbulken
Det uppstår ett fel när jag trycker på "LUGBULK och hur man anmäler sig här."

Fungerar länken för er andra?

mechamike

Vi har en del manuell hantering, Så det tar en liten stund från det att Kassören har verifierat att du betalt in medlemsavgiften tills dess att någon admin satt medlemsflaggan i forumet  (då du får din "gröna legobit").  och innan du fått din gröna legobit så kan du inte nå VIP delen av forumet (där bla LUGBULK trådarna ligger).

Värt att notera att för att delta måste man var införstådd med att man INTE får sälja vidare bitar som man köper via LUGBULK utan dessa är bara till för egna byggen. Dessutom måste man måste vara över 18 år för delta (Du kan bli medlem i föreningen Swebrick redan vid 15 års ålder).

Helofa

Hej!
En till som just betalat medlemskap men lite sent 23/12. Det står att det kan ta upp till tre vardagar innan man blir registrerad. Kan det innebära att jag missar att vara med på beställningen? Det bör inte göra det men förstår samtidigt att registreringen kanske kan vara lite struligare kring jul.

mvh Helofa

Teabox

Citat från: Helofa skrivet 23 december 2011 kl. 03:19
Hej!
En till som just betalat medlemskap men lite sent 23/12. Det står att det kan ta upp till tre vardagar innan man blir registrerad. Kan det innebära att jag missar att vara med på beställningen? Det bör inte göra det men förstår samtidigt att registreringen kanske kan vara lite struligare kring jul.

mvh Helofa

Ska inte vara några problem. Tycker det räcker att du är medlem i mitten av januari när jag skickar in listan med deltagare till LEGO.

Sollan

Jag är också väldigt sent ute. Hoppas jag hinner med. God Jul!

Refifa44

Jag är också sent ute men är gärna med på Lugbulk om det är möjligt. Har precis betalat medlemsavgiften och skapat ett konto på Basebrick men antar att det dröjer innan medlemsskapet registreras.

LilaToster

LilaToster anmäler också intresse till att deltaga i LugBulk 2012. Har i skrivandet stund precis betalat medlemsavgift.

HOP

Hej!

Får man vara med om man betalar 2011 retroaktivt? Dvs även 2012 på en gång!
Hur var det nu man betalade och hur mycket... familjemedlemskap?

Vår familj har tillfälligt somnat gällande föreningsaktivitet. Dock inte med byggande!

Mvh

HOP

Teabox

Citat från: HOP skrivet 06 januari 2012 kl. 19:51
Hej!

Får man vara med om man betalar 2011 retroaktivt? Dvs även 2012 på en gång!
Hur var det nu man betalade och hur mycket... familjemedlemskap?

Vår familj har tillfälligt somnat gällande föreningsaktivitet. Dock inte med byggande!

Mvh

HOP

Skriver här vad jag skrev i svaret till ditt PM, ifall andra fungera på att anmäla sig:
CitatDet är tyvärr för sent att anmäla sig nu. LEGO har strikta deadlines och jag måste vara lika strikt mot alla som vill vara med.

Vi får hoppas på att LEGO kör LUGBULK igen nästa år och att ni då får chans att vara med :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.