(WIP) En post-apokalyptisk småstad

Startat av MrMarcusL83, Idag kl. 08:48

Föregående ämne - Nästa ämne

MrMarcusL83

Har påbörjat ett projekt att bygga något som ska likna en post-apokalyptisk småstad i en öken miljö.

Vad tror ni? Ska man fortsätta och hur kan man då utveckla detta mer? Har börjat skapa lite olika gäng med Minifgurer som jag kan uppdatera med senare som ska ingå i denna setup och även en trasig bro/tunnel som jag på något sätt ska försöka koppla ihop med detta :)

dalle

Det fanns ett stort postapokalyptiskt bygge i Swebrick för ett antal år sedan. Länkar till det så kan du få inspiration.

https://swebrick.se/index.php?topic=10652.0

MrMarcusL83

Citat från: dalle skrivet Idag kl. 09:06Det fanns ett stort postapokalyptiskt bygge i Swebrick för ett antal år sedan. Länkar till det så kan du få inspiration.

https://swebrick.se/index.php?topic=10652.0
Toppen tack , wow det var inte illa! :) nu känns mitt bygge lite väl modest haha , men tack för inspo nu får man fundera om vägarna ska vara med gula streck istället haha 

MrUzagi

Citat från: MrMarcusL83 skrivet Idag kl. 09:32Toppen tack , wow det var inte illa! :) nu känns mitt bygge lite väl modest haha , men tack för inspo nu får man fundera om vägarna ska vara med gula streck istället haha
Det är lätt att få prestationsångest ibland när man ser alla fantastiska byggen som en del presterar, inklusive ditt. Men det viktigaste är att man själv har kul när man bygger. (Säger jag det högt tillräckligt många gånger kanske jag lyssnar på mig själv också. ,:) )

Färg på strecken f.ö. beror väl på var i världen man föreställer sig att det är.

MrMarcusL83

Citat från: MrUzagi skrivet Idag kl. 10:43Det är lätt att få prestationsångest ibland när man ser alla fantastiska byggen som en del presterar, inklusive ditt. Men det viktigaste är att man själv har kul när man bygger. (Säger jag det högt tillräckligt många gånger kanske jag lyssnar på mig själv också. ,:) )

Färg på strecken f.ö. beror väl på var i världen man föreställer sig att det är.

Haha tack och bra uttryckt :) 
Ja du har helt rätt, får leta efter en öken i de nordiska/eu området haha .

MrUzagi

Citat från: MrMarcusL83 skrivet Idag kl. 12:41Ja du har helt rätt, får leta efter en öken i de nordiska/eu området haha .

Är det post-apokalyptiskt vet man ju inte hur det påverkat klimatet, så en nordisk öken kanske finns då. ;)