[MOC] Blade Runner Blaster

Startat av Pandis Pandus, 17 januari 2026 kl. 16:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Pandis Pandus

Blev äntligen färdig med Deckards pistol - ett av de mindre byggena jag pillat mest med för att få till detaljerna. 

Noterbara egenskaper är ett förvånansvärt bekvämt trans-orange grepp, två st. 2x6x2 vikt-bitar i pipan som gör att den totala vikten landar på drygt 400g, och de röda prickarna som är 4l bars som ljus ibland läckert lyser igenom (dock förstärkt effekt i dessa bilder)

Nu är det nog färdigbyggt med Blade Runner tema, fram tills jag får för mig att jag vill bygga en större stad. ,:)

MartinD

Väldigt proffsig presentation. Går bra ihop med den visuella detaljrikedomen i filmerna!

Larry Lars

Pistolen är verkligen snygg. Bra jobbat!
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Godtfred

Snygga byggen - och bilderna! Finns mycket roligt att bygga från filmerna.

Kul med båtvikterna, måste känna på den nästa gång.

Pandis Pandus

Citat från: MartinD skrivet 17 januari 2026 kl. 16:28Väldigt proffsig presentation. Går bra ihop med den visuella detaljrikedomen i filmerna!
Citat från: Larry Lars skrivet 17 januari 2026 kl. 16:35Pistolen är verkligen snygg. Bra jobbat!

Tack så mycket! Ja, båda filmerna är ögongodis rakt igenom, vilket sätter en viss press på dokumentationen av byggena. ,:)

Citat från: Godtfred skrivet 17 januari 2026 kl. 16:35Snygga byggen - och bilderna! Finns mycket roligt att bygga från filmerna.
Kul med båtvikterna, måste känna på den nästa gång.

Tackar! Har använt enstaka vikter i några replikor innan, och då var effekten väldigt subtil, men nu när det är två och en bit ifrån greppet känner man en viss skillnad. 

Anders67

Så episkt - ett vapen så ikoniskt - lyckad tolkning i LEGO  (y)

Pandis Pandus

Citat från: Anders67 skrivet 25 januari 2026 kl. 13:11Så episkt - ett vapen så ikoniskt - lyckad tolkning i LEGO  (y)

Tack snälla! Verkligen ikonisk - visste när jag såg filmerna för första gången 2023 att jag eventuellt behövde bygga den :)

CopMike

Citat från: Pandis Pandus skrivet 25 januari 2026 kl. 20:16Tack snälla! Verkligen ikonisk - visste när jag såg filmerna för första gången 2023 att jag eventuellt behövde bygga den :)
2023 :o <3?

Pandis Pandus

Citat från: CopMike skrivet 25 januari 2026 kl. 21:232023 :o <3?
LOS ANGELES
NOVEMBER, 2019

"Jaha, det här utspelade sig för fyra år sedan 🤓"

Blade Runner gick länge under min radar. Gjorde misstaget att först streama filmerna på mobilen (katastrof!), men nu har jag sett dem med bra ljud och bild, precis som de förtjänar.