Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] I brödrostfabriken

Startat av Kreatören, 07 oktober 2025 kl. 09:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Kreatören

Ibland när jag saknar inspiration ber jag sambon meddela vad jag skall bygga. Denna gång fick jag minifigen och "I brödrostfabriken". Utmanar kreativiteten att få något man inte redan har en idé kring. Ofta ger jag mig 60 min (och då bara bitar jag redan har), denna gång så gav jag mig den tid som jag behövde och även möjligheten att beställa det jag saknade.

Emma

Vilket underbart, härligt bygge! Stilrent, lagom detaljrikt. Tilltalande!
Region Mitten

lingonmirakel

Underbar! Absolut ingen tvekan över vad man kollar på. Gillar verkligen formen på byggnaden.

Har du testat att ha bandet i förgrunden och minifigen med ryggen mot väggen med fönster? Hade kanske blivit ännu bättre?

En 1x2 jumper i dark red hade också lyft bygget ett snäpp till ;)
Instagram: miken_mocs

AndersI

Snyggt! Men det ska ju vara Stig-Helmer (Sällskapsresan) som står där!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

robinnilsson403

Så kul idé! Borde man göra mer av!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Kreatören

Citat från: lingonmirakel skrivet 07 oktober 2025 kl. 10:10Underbar! Absolut ingen tvekan över vad man kollar på. Gillar verkligen formen på byggnaden.

Har du testat att ha bandet i förgrunden och minifigen med ryggen mot väggen med fönster? Hade kanske blivit ännu bättre?

En 1x2 jumper i dark red hade också lyft bygget ett snäpp till ;)
Bra ide att vända på det det hela, skall testa det.
Och bra upptäckt med jumperplaten - ett provisorium jag blivit hemmablid på. Tack - den skriver jag upp på listan till nästa beställning. Än en gång bevisat att när man tror man är klar så går en MOC alltid att förbättra.

Kreatören

Citat från: AndersI skrivet 07 oktober 2025 kl. 10:22Snyggt! Men det ska ju vara Stig-Helmer (Sällskapsresan) som står där!
Bra ide! Får se när LEGO byter ut Harry Potter och Star Wars samarbetena mot Sällskapsresan...