Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

7416 Kejsarens skepp - Orient Expedition

Startat av Etzel, 16 augusti 2009 kl. 20:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Jag tänkte jag skulle presentera ett av mina favoritset som jag faktiskt råkar ha uppbyggt för tillfället. Jag brukar nästan aldrig behålla mina set ihopbyggda så det är ett bra betyg  ;)

Lite enkel fakta:
Namn: Kejsarens skepp (tror jag i alla fall att det heter på svenska, "Emperor's Ship" på engelska)
Nummer: 7416
Tema: Adventurers - Orient Expedition
Utgivningsår: 2003
Pris: Runt 200 kr vill jag minnas. Lugnet säger $20 så det kan väl stämma.

Och här har vi settet:

Dessa minifigurer följer med:

Två kinesiska soldater och den skurkaktiga Sam Sinister.

Lite fler bilder på skeppet:

Det finns ett lastutrymme som innehåller två tunnor med ädelstenar.

Vad jag gillar med detta settet är de fantastiska minifigurerna, de kinesiska soldaterna är fantastiska, och att det just är ett skepp. Det är ganska ovanligt att LEGO gör skepp i den här storleken med segel men när de gör dem så brukar de bli riktigt bra (ett annat är detta). Färgerna passar väldigt bra ihop också med rött, svart och beige. Om jag ska hitta något dåligt med detta set så får det nog bli seglet, om de hade slopat den konstiga draken så hade det varit mycket bättre enligt mig. Ett mer neutralt segel hade kunnat användas mer fritt.

Mitt betyg på det här settet blir 9/10. Jag kan tänka mig skaffa fler än de två jag redan har  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.