Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO SNOT: Hinge Techniques and element design

Startat av o0ger, 29 november 2022 kl. 08:22

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Här är min första artikel som medlem i Bricknerd-gänget!

https://bricknerd.com/home/lego-snot-hinge-techniques-and-element-design-11-28-22

Mycket gammal skåpmat för er som såg min presentation från Kongsberg, men i lite prydligare förpackning.

Som en i gänget har jag också byggt min personliga "Nerdly". I form av en headlight brick såklart! ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

Jätteintressant artikel. En sak som jag tänkte på är att TLG kom tillbaka till "medelhöjd punkten" med de så kallade "Mixel joints". Är det något som du tänker utforska i kommande artiklar?

o0ger

Citat från: janho skrivet 30 november 2022 kl. 17:52Jätteintressant artikel. En sak som jag tänkte på är att TLG kom tillbaka till "medelhöjd punkten" med de så kallade "Mixel joints". Är det något som du tänker utforska i kommande artiklar?
Tack! Jag tänkte på samma sak när jag utforskade olika typer av hinge och joints. Men nej, jag kommer nog inte utforska det mer eftersom de har exakt samma problem som finger hinge.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.