Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Tintin - Det Sönderslagna Örat

Startat av Godtfred, 02 oktober 2022 kl. 16:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Tintin och Det Sönderslagna Örat skapades av Hergé 1935-37. I en trästaty (fetish) med ett sönderslaget öra smugglades det en stulen diamant. Statyn kraschade och diamanten hamnade i havet. Diamanten var borta för alltid, men muséet snickrade ihop fetishen och ställde ut den igen. Det är den versionen jag valde att bygga. Totalt 40cm hög.

janho

Sista bilden i albumet om jag minns rätt... Jag älskar bygget!

Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Godtfred

Tack ska ni ha, var mycket kluriga snotningar i bygget, samtidigt som jag gjort det hyffsat stabilt. Försökte efterlikna den officiella plaststatyn som numera säljs för många tusenlappar :

danielbrrssn

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

embe

mrlind

Mycket hög igenkänningsfaktor. Med många kluriga lösningar. Alltså ett typiskt Godtfred's bygge. Så snyggt gjort.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Emma

Mycket snyggt! Hög igenkänning!

Godtfred

Tack för kommentarerna! Kanske blev så pass bra att det tom. får stå framme inomhus. Mina LEGO-byggen är annars hänvisade till byggrummet i garaget...

Peter S

Måste passa på att lägga upp en bild på "originalet" som finns på Museum of Art and History i Bryssel.
https://www.brusselsmuseums.be/en/museums/art-history-museum.

Godtfred

Hergé var en mästare att inspireras av verkliga objekt och anpassa dom för Tintins grafiska språk och berättande.

Bokeslundsparken

Mycket snyggt och porträttlikt! Absolut värd en plats där den syns!

darthemil83

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.