Forum > Egna Byggen / MOC:s

Info kring att lägga upp bilder LÄS MIG!!

<< < (4/12) > >>

MicroByggare:
Tänkte bara fråga hur gör ni när ni skriver en text lägger in bild och sedan skriver igen?
Jag vet ej om jag gjort nåt fel men när jag försöker lägga in en bild funkar det att trycka på bild ikonen men sedan vet jag inte vad jag ska skriva mellan "[img]" och då lägger jag in bilden i bifoga filer men då kan jag inte bestämma var bilderna ska vara.

Tekei:
Jag vet inte om det finns något annat sätt, men jag har gjort så att jag lagt upp bilderna på egen webplats (i mitt fall en öppen del av mitt dropboxkonto). Då länkar jag helt enkelt till bilden inom IMG-taggar.

--- Kodstycke: ---[img]www.egenbild.se/bilden.jpg[/img]
--- Kodavslut ---
Då hamnar bilden på samma plats i texten som IMG-taggen befinner sig på.

Du kan testa att "citera" ett inlägg som lagt upp bilderna på det vis du beskriver så bör du också se hur koden ser ut.

lindyhep:
Mellan img-taggarna läggs en bildlänk till en bild som huserar någon annanstans på internet. Laddar du upp bilden direkt till Swebrick hamnar den sist i inlägget. Vill du absolut också få in den i inlägget så gissar jag att du kan publicera inlägget med den bilagda bilden, högerklicka på bilden i inlägget och välja spara bildens url (eller vad det nu är det står) och sen redigera inlägget och lägga denna sparade url mellan inom img-taggar.

Hm...gick det att förstå?

MicroByggare:
Öhm  ??? Inte riktigt men nu har jag iaf en punkt varför jag ska skaffa flickr jo nu fatta jag ;) :D

lingonfil:
Eftersom denna tråd är sticky så tycker jag att man även kunde ge lite hjälp hur man lägger upp ett youtubeklipp.

Gör så här:
Klistra in webadressen till youtubeklippet i inlägget.

--- Kodstycke: ---http://www.youtube.com/watch?v=bak83CHClGY
--- Kodavslut ---

Markera texten och klicka på youtubeknappen.

--- Kodstycke: ---[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bak83CHClGY[/youtube]
--- Kodavslut ---

Skala bort allting förutom den sista snutten.

--- Kodstycke: ---[youtube]bak83CHClGY[/youtube]
--- Kodavslut ---

... och voila!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion