Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Yavin 4

Startat av Anders67, 19 september 2022 kl. 22:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Detta bygge har alltid legat och bubblat i mitt bakhuvud. I planeringen av LEGO Campus som nu på fredag ska bytas ut så var det en monter som inte kunde fyllas av någon byggare så efter att pratat med Jan B så bestämde vi att jag "slängde ihop" detta bygge för att fylla ut den tomma montern - detta var för 14 dagar sedan - så lite stressigt har det varit.

alla bilder finns på https://flic.kr/s/aHBqjA7Kiy

Yavin 4 by Anders67 by Anders Horvath, on Flickr

CopMike

Grymt snyggt byggt och under en sådan kort tidsram - Impressive, most impressive 😎!

mrlind

Härligt bygge i microskala. Gillar vinklarna på etagen på berget. Hög igenkänning.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Anders67

Citat från: mrlind skrivet 20 september 2022 kl. 21:00Härligt bygge i microskala. Gillar vinklarna på etagen på berget. Hög igenkänning.
Tusen tack, templet är lite fri tolkning, enligt wookipedia så är de 8 kantiga men mycket större än min skala! Jag valde att inte bygga så många trappsatserna för då hade formen blivit annorlunda! Kul att du gillar den!

Godtfred

Snyggt, men saknar den klassiska vaktposten i tornet?

Anders67

Citat från: Godtfred skrivet 20 september 2022 kl. 21:11Snyggt, men saknar den klassiska vaktposten i tornet?

Den är där på vänster sida, men jag förstår att den inte är så bra men men... detta var det jag kunde få ihop!

Emma

andreaseldh

Synnerligen läckert byggt!

Beträffande vaktposten:
  • Hur i Hoth kommer man upp i korgen?
  • Ser ut som 30361c och 75937, men det blir för stort i denna skala.

Storm_666

Gillar att du valde att bygga i vinkel/hörn. Bra klossat 8)

embe

Citat från: andreaseldh skrivet 21 september 2022 kl. 09:35Beträffande vaktposten:
  • Hur i Hoth kommer man upp i korgen?

Bra fråga, men svaret är enklare än man tror:

Att befinna sig i korgen är ett axiom

CopMike

Helt okej antar jag, lite begränsad färgskala dock.

danielbrrssn

Det är grymt klossat. Roligt att du kom med på Brothers-Brick.

Anders67

Lenny

Tjusigt bygge, imponerande att få ihop det så snabbt dessutom! 👏

darthemil83

Bra jobbat kapten ! Imponerande med tanke på tiden.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.