Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Färgkarta Klosskostym 37191c*

Startat av andreaseldh, 28 juni 2022 kl. 15:45

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Nu har jag kommit halvvägs med min färgkarta över Klosskostymen 37191c*. Vi ser figurerna , och men utan tile och sticker.

Magnus den store

En sån där sak som jag också samlar på, men skolådan får inte vara med på min. Saknar ett par ben och jag vill även byta ut de gula händerna på ena figuren, men det är lättare sagt än gjort.  :-\  Jag har en tanke om att ha en huvudbonad i samma färg som klossen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Citat från: Magnus den store skrivet 03 juli 2022 kl. 18:20
Saknar ett par ben och jag vill även byta ut de gula händerna på ena figuren, men det är lättare sagt än gjort.  :-\

Jag tar tillbaka det. Kom på att det numera finns massor med figurer som har händer i rätt färg:
https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=983&in=M&colorID=39&ov=Y

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 03 juli 2022 kl. 18:20
En sån där sak som jag också samlar på, men skolådan får inte vara med på min. Saknar ett par ben och jag vill även byta ut de gula händerna på ena figuren, men det är lättare sagt än gjort.  :-\  Jag har en tanke om att ha en huvudbonad i samma färg som klossen.

Mycket fiffigt att bygga 11/2 knopp mellanrum! Jag har själv samma tanke med hår/huvudbonad för de båda BAM-färgerna. Förhoppningsvis anländer de sista BestälLningarna imorgon ;)

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 03 juli 2022 kl. 23:26
Mycket fiffigt att bygga 11/2 knopp mellanrum!

Det är bara temporärt. Sen ska de in i en Ribba-ram tillsammans med andra figurer såsom 80678pb01. Då kommer avståndet passas så att det är samma för alla.

Citat från: andreaseldh skrivet 03 juli 2022 kl. 23:26
Jag har själv samma tanke med hår/huvudbonad för de båda BAM-färgerna. Förhoppningsvis anländer de sista BestälLningarna imorgon ;)

Klossen i Bright Light Blue har tyvärr inte så mycket att välja på. Håret 99930 borde få plats men resten är jag tveksam till.

Passar inte
25750pb03
65730pb01
66912pb01
69558pb01
69562pb01

Passar någorlunda men kanske inte legalt
25973pb01 (Red)
35660pb0* (Blue, Dark Turquoise & Red)

Passar
11258 (Blue)
11303 (Blue, Dark Turquoise & Red)
16175pb01 (Red)
16497 (Blue)
79984pb0* (Dark Turquoise)
98381 (Bright Green)

andreaseldh

Intressant lista, faktum är att ingen av CMF:ernas frisyrer passar heller. Håret tar emot innan huvudet bottnar helt. Intressant också att vi har olika mål med våra samlingar: du samlar färger, medan jag satsar på kompletta officiella figurer. Bright Light Blue och Dark Turquoise är ju visserligen inte officiella figurer, men det ser ut som att LEGO-butikerna har kommit överens om samma huvud och hår. Jag fick det till BLB, och för DT valde jag huvud och hår från .

Inte nog med att detta är den första färgkarta som jag fått komplett, den är 17 procent mer än komplett eftersom jag har med Adidasfiguren i två versioner!

P7041453-beskuren by Andreas Eldh, on Flickr

Och för er som är nyfikna, mina övriga färgkartor

Magnus den store

För mig är det mer kopplat till maskeradfigurer. Sen är jag nog så långt från purist man kan komma så jag uppgraderar flera av mina figurer. Banangubben har exempelvis gula ben, torso och armar. Färgjusteringar är nog min vanligaste modifiering.

Min Adidas-skolåda kombinerar jag inte med klossfigurerna. Planen är istället en custom-skolåda för Nike Air.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.