Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Vanha Teku

Startat av Eriol, 07 juni 2022 kl. 19:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Eriol

Under förra sommaren spanade jag ganska ihärdigt efter fina tegelbyggnader. (Något måste man ju bygga med 600 beställda masonry bricks i dark orange.) När jag så fick syn på "Vanha Teku" (gamla Teknis) i Tammerfors var det kärlek vid första ögonkastet. Jag kunde helt enkelt inte motstå färgkombinationen: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyynikintie_2

En exakt avbildning kändes dock lite väl ambitiöst så jag nöjde mig med ett kraftigt inspirerat modulhus. Så småningom kom jag också fram till att LEGO-gult är fult om man använder det för mycket så det blev lite mindre extravagant färgschema än originalet. Lyckades i alla fall hitta användningsområden för väldigt många olika Lugbulk-bitar.  :)

mrlind

Snyggt bygge och genomtänkt av dig att lämna originalet och bara använda det som inspiration. Även originalet är en stram och stilig byggnad. Kan förstå att du fastnade för den.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Emma

Jag gillar hur du skapar liv i fasaden genom att skjuta in sektionerna med fönster. Snyggt byggt!

Anders67

Snyggt, gillar allt, häftigt att klämma till med gult, det blev bra!

Eriol

Tackar för berömmet! Ska försöka få med mig huset till Klossfestivalen i Örebro i sommar.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.