Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] [AQMF] Marsiansk Tripod Krigsmaskin

Startat av humlan, 21 maj 2022 kl. 01:07

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

All Quiet on the Martian Front är ett figurspel som handlar om Världarnas Krig, andra invasionen. Och denna gången har marsianerna vaccinerat sig  8)

Detta är min första tripod för AQMF i Lego, designen på den kommer mera från spelet Tripods and Triplanes än från AQMF. Men grunden är samma, en hög, långbent, maskin med den fasansfulla värmestrålen. Gripklor på smala "armar" som dinglar under kroppen.

Kroppen är kanske lite liten, men det stämmer samtidigt ganska bra med boken. Ett av målen med designen var att den skulle vara högre än mitt LandSHIP som jag byggde först. Den är sjukt instabil och går lätt ner i spagat på glatt underlag. Min fotoplats är en mörkläggningsgardin ovanpå frysboxen, så jag har använt magneter för att stoppa glidande fötter.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Emma

humlan

Tyckte att min tripod behövde ett hus att dominera  8)

(Sen att jag egentligen byggde mark och hus för att kunna låsa fast benen så den inte går ner i spagat är en annan sak)PXL_20220729_200601563~2.jpg
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.