Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Qi´ras nya First Light

Startat av BerraBZ, 15 januari 2022 kl. 18:28

Föregående ämne - Nästa ämne

BerraBZ

Vi alla vet hur meningsskiljaktigheterna slutade mellan Qi´ra och Dryden Vos i filmen Han Solo och vem som blev nya ägare till First Light, en spaceyacht, byggt av Kalevala Spaceworks. So Qi´ra flög den tillbaka till Kalevala för att ge den ett gediget facelift. So här ser det ut!

Anders67

#1
Nice, det där är ett ship jag gilller faktiskt detta och Solo filmen, nyskapande utan att det blir fel!
Gillar att det inte är ett grått skepp, och mörkblått svart är snyggt ihop med guld!

danielbrrssn


Clarmo


BerraBZ

Citat från: Anders67 skrivet 16 januari 2022 kl. 02:27
Nice, det där är ett ship jag gilller faktiskt detta och Solo filmen, nyskapande utan att det blir fel!
Gillar att det inte är ett grått skepp, och mörkblått svart är snyggt ihop med guld!
Tack, jag hade känslan av att jag har alldeles för många svarta bitar hos mig, så jag bestämde mig för att göra något med dem.

BerraBZ

Citat från: danielbrrssn skrivet 16 januari 2022 kl. 10:50
Snyggt. Stort!
Tack, ja, den är 1,5m hög, men den behöver åt andra sidan ingen stor yta. Ger sig snyggt i ett hörn.


Clarmo

Citat från: BerraBZ skrivet 16 januari 2022 kl. 13:17
Citat från: danielbrrssn skrivet 16 januari 2022 kl. 10:50
Snyggt. Stort!
Tack, ja, den är 1,5m hög, men den behöver åt andra sidan ingen stor yta. Ger sig snyggt i ett hörn.

Shit, 1,5 m, det kunde jag aldrig gissat utifrån bilderna. Wow!

mechamike

Instämmer med föregående, väldigt snyggt, precis som Anders gillar jag både Han Solo filmen och skeppet, synd att filmen floppade på bio annars hade jag gärna sett en fortsättning på Han Solo's äventyr , Eller varför inte gärna en serie i stil med Young Indiana Jones.

Du har lyckats piffa till skeppet men ändå behållt känslan. Gillar hur du fått till rundingen med grilled tiles på vissa ställen , snyggt klossat
?

BerraBZ

Citat från: mechamike skrivet 17 januari 2022 kl. 07:33
Instämmer med föregående, väldigt snyggt, precis som Anders gillar jag både Han Solo filmen och skeppet, synd att filmen floppade på bio annars hade jag gärna sett en fortsättning på Han Solo's äventyr , Eller varför inte gärna en serie i stil med Young Indiana Jones.

Du har lyckats piffa till skeppet men ändå behållt känslan. Gillar hur du fått till rundingen med grilled tiles på vissa ställen , snyggt klossat

Rundningen med grilled tiles längst upp var inte lätt. Dem håller bara med god vilja. Men dem är inte heller nödvändigt som bärande struktur - så de flyttar sig hela tiden när man tar på dem. Jag klurar på ett sätt att göra rundningen finare och mera harmoniskt.

mechamike

Citat från: BerraBZ skrivet 17 januari 2022 kl. 10:11
Rundningen med grilled tiles längst upp var inte lätt. Dem håller bara med god vilja. Men dem är inte heller nödvändigt som bärande struktur - så de flyttar sig hela tiden när man tar på dem. Jag klurar på ett sätt att göra rundningen finare och mera harmoniskt.

Misstänkte det, men snyggt oavsett.. (ett riktigt Etzelbygge mao) Om du får till det på ett annat sätt dela gärna med dig av hur du löste det byggtekniskt.. alltid lär man sig nått.
?

darthemil83


BerraBZ


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.