Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

10294 Titanic

Startat av andreaseldh, 15 oktober 2021 kl. 20:35

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Recension av Titanic. Men bitarna han nämner till Porsche 911 är väl New Dark Red?

o0ger

Ja, han säger fel. Eller är färgblind.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

eon

Det där är väl en shiptember?!
Längre än 100 studs och presenterad i typ september.  ;D

Gideon

Citat från: eon skrivet 16 oktober 2021 kl. 19:04
Det där är väl en shiptember?!
Längre än 100 studs och presenterad i typ september.  ;D
Bara 32 studs från att vara 2 SHIP lång  :o

SMYG

Beställt, var kö på Lego-hemsidan.

Leverans innan 8 november.

Nu står det leverans innan 29 november om man kollar på produktsidan :O

hmd007

Blev ett skepp här också, leverans innan nov 8.

Nu blir det inte någon annan julklapp!!

mvh

hmd007

Klisster

Är ny här och i legovärden, letar efter att köpa Titanic set. Ni som är veteraner och har kunskapen, när tror ni man kan förvänta sig att detta det blir tillgängligt i någon affär igen?

Anders67

Citat från: Klisster skrivet 20 januari 2022 kl. 08:27
Är ny här och i legovärden, letar efter att köpa Titanic set. Ni som är veteraner och har kunskapen, när tror ni man kan förvänta sig att detta det blir tillgängligt i någon affär igen?
Webhallen brukar få de flesta stora set efter en tid, t.ex 6 månader!
Men man vet alldrig!

Klisster

Citat från: Anders67 skrivet 20 januari 2022 kl. 18:53
Citat från: Klisster skrivet 20 januari 2022 kl. 08:27
Webhallen brukar få de flesta stora set efter en tid, t.ex 6 månader!
Men man vet alldrig!

Okej, tack för det!
Webhallen ska jag bevaka!

Såg att jag kunde få hem en från Indonesien via Bricklink, men är väldigt osäker på vad det kommer för moms och tull på ett sådant paket.

BeardedNerd

Det är väl mer sannolikt att den kommer tillbaka till shop.lego.com innan den kommer till Webhallen. Och jag skulle absolut inte beställa en från Indonesien.  Frakten lär vara ohyggligt dyr och ta månader som fraktsituationen ser ut nu. Plus att det garanterat blir tull.

Kollade lite snabbt, Titanic väger 14 kg. Kostar minst 2000 kr att skicka.

Magnus den store

Det är ett helt nytt set. Det kommer tillbaka och kommer säkert till andra butiker på sikt. Finns ingen anledning att importera. Under pandemiåren är prognoser svårt.

Pandemin har skapat massor med problem som kommer ta år att komma till rätta med. Förutom de tydligaste som karantän, sjukfrånvaro, lockdown och dödsfall finns det mängder med andra följdproblem. Exempelvis har både fartyg och containrar skrotats. Det skapar problem hos samtliga företags leveranskedjor.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Klisster

Citat från: BeardedNerd skrivet 21 januari 2022 kl. 07:54
Det är väl mer sannolikt att den kommer tillbaka till shop.lego.com innan den kommer till Webhallen. Och jag skulle absolut inte beställa en från Indonesien.  Frakten lär vara ohyggligt dyr och ta månader som fraktsituationen ser ut nu. Plus att det garanterat blir tull.

Kollade lite snabbt, Titanic väger 14 kg. Kostar minst 2000 kr att skicka.

Är inne på samma spår, fick en uppskattning på momsen och det ska då kosta ca 5000kr. Förstår dock inte varför, då det är mer än 25% av vad varan kostade.
Det var inte inkl tullavgifter och annat. Får nog avvakta till lego.com har fått in den.

Klisster

Citat från: Magnus den store skrivet 21 januari 2022 kl. 10:02
Det är ett helt nytt set. Det kommer tillbaka och kommer säkert till andra butiker på sikt. Finns ingen anledning att importera. Under pandemiåren är prognoser svårt.

Pandemin har skapat massor med problem som kommer ta år att komma till rätta med. Förutom de tydligaste som karantän, sjukfrånvaro, lockdown och dödsfall finns det mängder med andra följdproblem. Exempelvis har både fartyg och containrar skrotats. Det skapar problem hos samtliga företags leveranskedjor.

Okej, tack för infon.
Får nog ha lite is i magen och avvakta till det blir tillgängligt. :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.