Bricks and Pieces - tips

Startat av Gideon, 17 september 2021 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Citat från: Gideon skrivet 18 februari 2026 kl. 08:22Och då är dessutom bitarna sorterade ;)
Ja, det är lite trist att lägga en timme eller mer på att sortera. Brytpunkten för att en bit skall få en egen påse verkar ligga på 200.

Gideon

Citat från: Skafte skrivet 18 februari 2026 kl. 08:49Ja, det är lite trist att lägga en timme eller mer på att sortera. Brytpunkten för att en bit skall få en egen påse verkar ligga på 200.
Ja jag skulle på fullaste allvar vara beredd att betala en slant extra per lot för att de skulle ta en ny påse för varje lot. Särskilt när arbetstiden inte är "gratis" skulle det vara en no-brainer.
Helst att de börjar med återanvändbara ziplock-påsar igen också, vilket vi framfört flera gånger till dem (när de haft workshops i Skaerbaek) vore mer i linje med företagets satsningar på sustainability.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Selander

Citat från: Gideon skrivet 18 februari 2026 kl. 08:22Men inte lika snabbt som BL, här har det mesta jag beställde 10/2 från BL till jobbet kommit fram. Och då är dessutom bitarna sorterade ;)
Jo BL (svenska butiker) spelar ju i en helt annan liga... Men det var en del helt nya element jag köpte från pick-a-brick, som inte letat sig ut på BL ännu... ;D

Gideon

Citat från: Selander skrivet 18 februari 2026 kl. 13:12Jo BL (svenska butiker) spelar ju i en helt annan liga... Men det var en del helt nya element jag köpte från pick-a-brick, som inte letat sig ut på BL ännu... ;D
Detta var från Tyskland, Nederländerna och Belgien. Men helt riktigt så finns det vissa svenska butiker (ingen nämnd, ingen glömd) som har helt fantastiskt snabb leverans  <3

För nya bitar är PaB helt överlägset, i den mån de finns på BL brukar de vara dyra...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Anders67

De skulle använda plastpåsetuber i stärkelsebaserat "plast" material som försluts imellan varje element, rullas ihop och levereras i en komplett rulle! Samma förslutningteknik som hederliga svenska tetrapack

MartinD

Efter hela 108 dagar knackade postnord äntligen på min dörr. Jaaaaaaaaa!

2st udda bitar ville jag dessutom ha för i ett bygge för Örebro, så då var den stressen borta :)

BrickMe

Nu är guldreserven påfylld. Tid från beställning till leverans 2 veckor.
Passade även på att lägga till 8 st 42862 då jag vid förra beställningen missade dem.

Studley Heinsbergen

Uppdatering på min order. Lades 28/11, skulle enligt hemsidan levereras 10/4. Var i kontakt med dem för en månad sen (påpekade bl a att vi snart har utställning) och fick smått undvikande svar. Och sen dök ordern ändå upp i förra veckan, sent men ändå i tid för Örebro. Tack Lego!