Forum > Allmänt LEGO

Minifigs - hur många har du egentligen?

<< < (6/7) > >>

Anders67:
Enligt Brickset över 3000 - säker många fler, speciellt nijago säsong 2 som kom i besvikelselåda i mängder.

Emma S:
Några hundra... blev inspirerad att räkna när jag såg den här tråden men har inte fått det gjort än.
Jag klämde CMF-påsar åt äldsta barnet under flera år när hen var för liten för att göra det själv och ur det återföddes mitt Legointresse som vuxen. Har fortfarande kvar dem, men samlar nu framförallt på minifigurer från några favoritteman och de som har delar som är användbara för mig.

Peter S:
Hade du frågat hur många minifigdelar jag har, hade jag kanske kunnat svara... ;)

Tarkur:
484 st enligt brickset men de flesta är ju från min barndom så jag har väl inte alla i prima skick och en o annan kan ha försvunnit. Senaste tillskotten var space police 1 cmfn och hund kostym pojken också från cmf.

MrUzagi:
361 enligt Brickset, men då räknas tydligen även nanofigs (t.ex. 90398pb045), enstaka bitar (t.ex. 38014pb01, colhp39) och brick built (t.ex. sw1174, tlm089.) Åtminstone den senare kategorin har jag nog inte kvar alla i byggt skick.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion