Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifigs - hur många har du egentligen?

Startat av Emma, 19 augusti 2021 kl. 22:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Jag sorterar ständigt. Nu senast blev det en uppstyrning av minifigurerna. Jag inser att jag har väldigt många
Det är jag förstås inte ensam om. Men det är väldigt svårt att uppskatta hur många jag kan tänkas ha på ett ungefär. Bara att lokalisera dem är problematiskt. Utspridda som de är. Både i legorummet, i huset och i olika byggen.

Jag uppskattar mina till ca 1000 st. Hur många har ni?

Skafte

1528, plus minus ett par hundra. Kanske.

mortil

Ja var är den nånstans.. nånstans måste jag ha lagt den..  det var väl typ en.  Dom andra har jag gett till systerdottern :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Odidoma

Majoriteten av mina är isärplockade så det blir ännu svårare att uppskatta men får jag tid över ska jag göra ett försök.

Magnus den store

Alldeles för många. Jag har haft en översyn av minifigurerna under pandemin och påbörjat en omstrukturering. På en höft:

  • Cirka 1 512 som är monterade och uppställda i sina förvaringslådor. Den här siffran har jag ganska bra koll på eftersom jag har ett kalkylark för dessa. ::) Den är inte helt uppdaterad, men säg 1 512 ± 25.
  • 400 - 500 partade i sortimentlådorna baserat på minsta gemensamma nämnaren (torsos). Ben, huvuden, vapen, hjälmar, hår och så vidare har jag ett överskottslager av.
  • 900 - 1 000 i zip-påsar och oöppnade set. Inventerade dessa i somras, men kommer inte ihåg vad siffran landade på förutom att det var ett niohundratal. Det har tillkommit några sen dess.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ColA

#5
Jag har enligt brickset som jag använder mig av 3175st minifigs i set sen har man ju många lösa figurer och figur delar som inte är medräknade.

Jag skulle uppskatta att jag har 1700 ihopsatta, 800 i oöppnade set och resterande isärplockade.


Godtfred

Jag sorterar minifigsen väldigt noga i en alldeles egen låda. Lägger alltid den senaste överst. Totalt 2,37 liter minifigs.

Emma

Känns bra att jag inte är ensam i mitt nörderi!

Myko

Jag trodde titeln var "hur mår du egentligen?" Känns också relevant.

För minifigurer har jag samma system som Godtfred.

JonKlarstrom

Mina figurer ligger i en låda nermoffade. Malm byrå, med en sån tyginsats från Ikea. Det knökar på. Men ingen aning hur många de faktiskt är. Kanske får räkna.
Är inte ett dugg fyndig idag.

jvettefors

Enligt BaseBrick har jag 2777 minifigurer.
De flesta av dem är i särplockade och en snabb överblick ger följande:
4 liter huvuden (2L gula och 2L andra)
10 liter torsos sorterat på färg i 1,5 liters lådor
5 liter ben utan tryck och 3,5 liter ben med tryck


o0ger

Basebrick säger att jag har 277 minifigurer. Sen har jag fått några i Brickboxes och vid sidan om på olika sätt. Jag gissar 300-350 st.

De är uppdelade i olika lådor:

Torsos
Ben
Huvuden
Hår
Hattar
Skägg/mantlar/halsdukar (sånt som sitter runt halsen)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

dalle

Ingen aning, de finns överallt där jag förvarar övrigt lego. Men det är fyrsiffrigt i antal.

Larry Lars

Jag vill inte veta, och jag börjar tycka att de mest är i vägen. ;)

Klart att det ska vara figurer i vissa byggen, men jag funderar på att sortera ut figurdelar i en sorts "skamvrå" där jag kan gräva fram hjälmar och annat jag behöver till "bitbyggda" figurer.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Teabox

Enligt Basebrick så har jag 2525 stycken minifigs. Har varit AFOL i 11 år så i snitt köper jag 19 minifigs per månad :)

(Var ett tag sen jag kollade in statistiken på Basebrick. Har tydligen passerat 200 000 bitar.)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.