Stora frågan är väl hur SweBrick ska bli föreningen som har Sveriges bästa LEGO byggare? 
Eller hur vi ska bli bättre på storrytelling....
Swebrick är redan föreningen med Sveriges bästa legobyggare. Sen att vi inte är bäst på att blidka tv-mediet genom att bygga slarvigt och på alldeles för kort tid, det är en annan femma.
Jag unnar vinnarna segern helt även om jag drömde något annat 
En tanke som slagit mig är att produktionen kanske inte vill att inbitna Swebrickare ska vinna?
När jag var på audition så kände jag bara rent spontant under intervjun att när man sa att man är rätt hemma i lego communityt så var man inte längre intressant.
Och som någon skrev så fick ju vederbörande fråga om dom visste om någon som INTE var med i swebrick som byggde lego och kunde tänka sig vara med i nästa säsong.
Det är ju bara ett tecken på att man vill bort från swebrick. Vilket är lite knepigt också då swebrickare generellt har väldigt hög klass på byggen och borde det inte även ligga i Legos intresse att få ut så maffiga, coola byggen som är så välbyggda som möjligt ?
Känns ju som att det inte är samma produktionsgäng bakom denna säsong som förra?
förra säsongen kändes mer feel good tyckte jag. nu kändes det lite som man i början jagade intriger och försökte förlöjliga lite. efter avsnittet med clowneriet så har jag faktist bara flummat igenom avsnitten och mest kollat på slutet. (jag lider med Jonas om den där clown näsan. kan dock ha göra med att jag hatar clowner)