Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

2021 Rykten

Startat av o0ger, 21 november 2020 kl. 08:52

Föregående ämne - Nästa ämne

kalle

Dom nya roadplatesen är ju perfekta att bygga flygplats med :-*

andreaseldh

Åka rullstol i skateboardrampen!

JonKlarstrom

Är inte ett dugg fyndig idag.


Eriol

Citat från: o0ger skrivet 21 november 2020 kl. 08:52

Nya City-set: https://brickset.com/article/54847/2021-city-sets-revealed!


Förresten, kan ingen säga åt LEGO att sluta med Trans-Light Blue fönsterrutor och paneler i Citytemat? Nästan alla byggnader och fordon ser ju ut som dunkar med spolarvätska!

byStfn

Undrar om det finns en orsak till alla trans-light-blue och trans-black-fönster?

Eriol

Skulle kanske kunna vara att de är mindre känsliga för repor, men vad vet jag..?

Skafte

Jag killgissar att det är för att de syns bättre än helgenomskinliga och därför ger en illusion av att det är fler delar. Mer substans, liksom.

Larry Lars

Citat från: byStfn skrivet 22 november 2020 kl. 16:26
Undrar om det finns en orsak till alla trans-light-blue och trans-black-fönster?

fönster/vindrutor i trans-black är ju urtjusigt medan trans-light-blue är en styggelse. Gillar inte att du buntar ihop dem som ett och samma i din fråga. ;)

Jag tror att det handlar om hur bra det ser ut på bild helt enkelt. Lättare att ge ett samlat intryck över produktlinjen. De blå fönstren ger ju en gemensam look till stora set som brandstation, sjukhus och polisstation trots deras olika grundfärger.

Intressant är ju att när det kom City-aktigt innehåll från första LEGO-filmen så hade de valt trans-clear.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

andli

Det kan inte vara så att det är lättare att blanda till en trans-blue plast än en trans-clear? Trans clear avslöjar defekter och "ytimma" tydligare än motsvarande färgad plast...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Nextuz

I Friends ser man äntligen en bil som ser ut som en bil :D

Har buggyn i 60288 en ny typ av hjulaxel?
Fjädring eller styrning?

Clarmo

Citat från: Nextuz skrivet 23 november 2020 kl. 14:00
I Friends ser man äntligen en bil som ser ut som en bil :D

Har buggyn i 60288 en ny typ av hjulaxel?
Fjädring eller styrning?

Som jag har fattat det så är den ny och du kan styra med den när du lutar bilen åt ett håll.

o0ger

Citat från: Nextuz skrivet 23 november 2020 kl. 14:00
I Friends ser man äntligen en bil som ser ut som en bil :D

Har buggyn i 60288 en ny typ av hjulaxel?
Fjädring eller styrning?

Snyggt fångat! Men kan vi inte diskutera nya bitar i den här tråden: https://www.swebrick.se/index.php?topic=15719.0
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Citat från: byStfn skrivet 22 november 2020 kl. 16:26
Undrar om det finns en orsak till alla trans-light-blue och trans-black-fönster?

Här kommer en gissning till :)
Att en trans-clear bit lätt försvinner bland alla andra bitar och ger en sämre byggupplevelse för barnen.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.