Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: BRF Frögårdarna

Startat av stej123, 11 oktober 2020 kl. 10:09

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Har nyss flyttat och skadad som man är så har jag såklart sen dess sett min nya omgivning i legobitar. Har bestämt mig för att återskapa längan jag bor i.
Byggnaden i sig är inget speciellt, utan det är 70-tals tvåvåningshus med träpanel.

Har påbörjat bygget i LDD för att få en uppfattning om vad jag måste beställa.

robinnilsson403

Stiligt! Med tanke på vilken hög kvalitet du brukar hålla så tvekar jag inte på att detta kommer bli bra.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Skafte

Snyggt! Det här påminner mig om ett BRF-bygge jag gjorde för en reklamfirma, men det blev inget av. Undrar var den lådan står.

Emma

Å så roligt bygge. Nu kanske jag får inspiration att fortsätta med min gula trävilla, som stått still sen pre-corona.

Det blir typ mf-skala?

ColA

Detta kommer bli så bra stej  :) ser fram emot att se processen!

stej123

Citat från: Emma skrivet 11 oktober 2020 kl. 14:28
Å så roligt bygge. Nu kanske jag får inspiration att fortsätta med min gula trävilla, som stått still sen pre-corona.

Det blir typ mf-skala?

Nu kommer vi driva upp priserna på gula bitar!  ;D

Japp, typ mf-skala.
Citat från: ColA skrivet 11 oktober 2020 kl. 21:04
Detta kommer bli så bra stej  :) ser fram emot att se processen!
Hoppas det! Måste komma ihåg att bygga postlådan också. Så minifig-stej kan få sina cola-leveranser till dörren!

Storm_666

Blir spännande att följa detta :)
Då vet vi var nästa Botniaträff blir ;)

Emma

Haha! Brevlådan är viktigast! Ser fram emot att se nya lyan irl! Ska du inreda något? Jag funderar på, går det att strategiskt inreda de delar som syns igenom fönstren?

Apropå fönster, hur ska du bygga fönsterglasen?

stej123

Citat från: Emma skrivet 12 oktober 2020 kl. 16:25
Haha! Brevlådan är viktigast! Ser fram emot att se nya lyan irl! Ska du inreda något? Jag funderar på, går det att strategiskt inreda de delar som syns igenom fönstren?

Kanske inreder min lägenhet, kommer nog inte idas inreda allihop. Ang. fönstren så tänkte jag att det ska jag och du lösa tillsammans när du kommer hit :D Några ställer till det med halva plates, men de flesta går jämnt ut så det borde gå bygga med trans clear bricks.

Emma

Citat från: stej123 skrivet 12 oktober 2020 kl. 17:45
Citat från: Emma skrivet 12 oktober 2020 kl. 16:25

Kanske inreder min lägenhet, kommer nog inte idas inreda allihop. Ang. fönstren så tänkte jag att det ska jag och du lösa tillsammans när du kommer hit :D Några ställer till det med halva plates, men de flesta går jämnt ut så det borde gå bygga med trans clear bricks.

Ska bli! Jag älskar att bygga fönster!!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.