Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2020

Startat av o0ger, 23 augusti 2020 kl. 20:14

Föregående ämne - Nästa ämne

eMpTyW

Citat från: AndersI skrivet 30 september 2020 kl. 22:56
Det skeppet gillar jag! Ser ut som om det skulle kunna fungera i verkligheten. Fast jag tror att färjorna skulle behöva mera vinge för att kunna flyga i mars-atmosfären.

Tusen tack! Jag hoppas att den känns realistisk. Varför skyttlarna har så kort vingspann beror på att skeppen är VTOL:er. Motorerna på sidorna och huvudmotorn bak går att vinkla nedåt eftersom jag räknar med att de endast ska landa på Mars. Därefter är de "bara" materialbanker. Skulle man förlita sig på flygplansglidning så hade det krävts en landningsbana, och det känns som överkurs att bygga 😄👍

AndersI

Citat från: eMpTyW
Jag kan inte få till det i mitt huvud så den både blir stabil samtidigt som den rör sig.

En eller två Technic Turntable, kanske - 2856c01

JonKlarstrom

Citat från: AndersI skrivet 02 oktober 2020 kl. 18:13
Citat från: eMpTyW
Jag kan inte få till det i mitt huvud så den både blir stabil samtidigt som den rör sig.

En eller två Technic Turntable, kanske - 2856c01

Jag tänkte Technic turntable....

Är inte ett dugg fyndig idag.

AndersI

😀 Jag har en sån stående i förrådet med förtorkad drivrem...

drdoddo

Här är bilden på det färdiga skeppet :)

STS Serpent by Andreas Lenander, on Flickr

o0ger

It's a wrap!

Här kan ni läsa om alla vinnarna: https://www.flickr.com/groups/the-shipyard/discuss/72157716525199811/

Och här är årets armada-poster:


SHIPtember 2020 Poster by noblebun, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Den övre finns IRL! Trodde den var fejk först :o


BCE8AA76-2E88-4145-8F18-50E32C292B0C by Joshua Dinklage, on Flickr

o0ger

Citat från: Teabox skrivet 21 oktober 2020 kl. 09:31
Den övre finns IRL! Trodde den var fejk först :o


BCE8AA76-2E88-4145-8F18-50E32C292B0C by Joshua Dinklage, on Flickr

Ja, den finns :) Den är 1000 studs lång. Det var smärtsamt att se när han försökte montera den. Han lade upp en massa bilder på Discord. Det blåste så mycket att många av bollarna trillade av. Men det löste sig tillslut.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.