Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Måttligt stor tavla med Darth Vader

Startat av Magnus den store, 27 augusti 2019 kl. 15:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Bump! Inför stundande utställning tänkte jag att det vore på sin plats att dela med mig av ritningen till yttersta lagret.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Det ska bli trevligt att få se den i verkligheten!

Magnus den store

Sisådär två och ett halvt år efter plan fick jag äntligen ställa ut den gode Vader. Behöver en finare och bättre ram så jag slipper besväret att montera och demontera tavlan för varje utställning. Delen 65803 fanns inte när jag planerade tavlan och den biten hade underlättat väsentligt idag.

Den gode Vader.JPG

danielbrrssn

Den är mäktig! Roligt att få se den.

bileam

Mycket uppskattad, kan jag säga som stod bredvid den!
Men man blir ju bestört när tre 12-åriga tjejer undrade vem det var... Vart är ungdomen på väg...

Magnus den store

Citat från: bileam skrivet 05 oktober 2022 kl. 09:05Mycket uppskattad, kan jag säga som stod bredvid den!
Men man blir ju bestört när tre 12-åriga tjejer undrade vem det var... Vart är ungdomen på väg...

Vad roligt. Jag stod oftast med ryggen mot Vader så jag missade allt sånt.

Man blir bestört av två orsaker. Dels att det finns så okultiverade personer, dels att 12-åringar inte är läskunniga.

Lähnn

Citat från: bileam skrivet 05 oktober 2022 kl. 09:05Men man blir ju bestört när tre 12-åriga tjejer undrade vem det var... Vart är ungdomen på väg...
Kulturskymning!!  :o

darthemil83

Det är ett magnifikt bygge du gjort av den stora mästare. Du är grym Magnus

Magnus den store

Citat från: darthemil83 skrivet 10 oktober 2022 kl. 17:21Det är ett magnifikt bygge du gjort av den stora mästare. Du är grym Magnus

Nu behöver vi inte dra för stora växlar av just det här bygget. Det var ju inte så att jag gick hem med en pokal som andra storheter gjorde.

Klas Almqvist

Citat från: Magnus den store skrivet 10 oktober 2022 kl. 19:49
Citat från: darthemil83 skrivet 10 oktober 2022 kl. 17:21Det är ett magnifikt bygge du gjort av den stora mästare. Du är grym Magnus

Nu behöver vi inte dra för stora växlar av just det här bygget. Det var ju inte så att jag gick hem med en pokal som andra storheter gjorde.
Du är den nya kungen av lego.

darthemil83

Hm... Den pokalen jag fick kändes något förutbestämd. Men man får vara tacksam för uppmärksamheten  men jag tycker ditt pluppsala borde fått den.

ColA

Du är så ödmjuk Magnus  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.