Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Komplett SW minifigsamling

Startat av Skrytsson, 29 oktober 2010 kl. 13:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Skafte... Du är nördig!  ;)

Det är riktigt roligt att läsa hur olika vi behandlar dessa figurer.
Tobbe skiter högaktningsfult i sin Watto, andra gråter när dom läser sånt.
Jag struntar blankt i hur andras fula Watto blir behandlad, jag är däremot glad att det kommer en ny.
Hoppas att han kommer vara betydligt mer realistisk än den tidigare. Det ser ut som han har fått ordentligt
med färg kludd på sig i alla fall vilket är bra.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Nördig? Jag har hittat tillbaka...

Ras 74

Citat från: studbringer skrivet 15 januari 2011 kl. 15:02Ta det som en komplimang, du ÄR nördig ;D

Det var så jag menade det.

@ Skafte: Samlar du en av varje från SW, eller finns det flera minifigs som har "bröder"/"systrar"?
Till exempel Stormtroopers och så vidare.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Jag har en hel del dubbletter. Dels såna som kommit i set, men också lite extra här Tänkte vid något tillfälle göra ett "Kejsaren kommer"- diorama (särskilt nu när UCS Shuttlen finns), så Stormtroopers och Imperial officers finns det några av här hemma. Jobbigt att Den svarta Imperial Trooper är så dyr bara  :-[

Ras 74

Håller helt med. Den skulle kommit i ett battlepack för att få ner priset en del.
Hade gärna haft ett gäng av dem.

Skrytsson

Två frågor:

Citat från: Skafte skrivet 08 november 2010 kl. 21:23
Ja, Leia med slätt ("choklad")hår är en felupplaga, men eftersom den fanns i rätt många set så har den fått en egen listning på BL.

1) Hur pass vanlig är egentligen Leia med det feltillverkade håret? I och med att den har en egen listning på BL lär det ju finnas en ganska ansenlig mängd ute på marknaden? 1 på 100? Är det bara i Tantive IV-setet eller även i andra set som innehåller vitklädda Leia?

Citat från: Skafte skrivet 23 november 2010 kl. 13:38
Åååååååhhh, nu har Han Solos nya huvud hamnat i 7749 (Echo Base) också!
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=sw253a
Jag trodde det var grönt fram till 2011-seten skulle börja dyka upp  ::)

2) Gäller detta alla SW-set som fortfarande nytillverkas? Lär det gamla eller nya Han Solo-huvudet följa med i en nytillverkad Dödsstjärna, exempelvis?

Skafte

1) Såvitt jag vet är det bara i Tantive IV som det har varit slätt hår, och bara i första "upplagan", de som först kom ut i butikerna, senare har de varit som vanligt.

2) Jag har nyligen läst om det på FBTB eller EB, ingen har hittat de nya huvudena i någon Death Star, däremot i X-vingen 6212 och Endorbunkern (Han Solo). Troligen har de slutat trycka huvudena utan vitt i ögonen.

Skrytsson

Citat från: Mirandir skrivet 03 november 2010 kl. 13:59
Citat från: Skrytsson skrivet 03 november 2010 kl. 12:53
Någon som har koll på vilka fem som har 14k-versionerna av Gold C-3PO?

Tyvärr så har jag för mig att tävlingen var i en LEGO Club tidning så risken är väl rätt stor att den hamnat hos något barn...

Vad jag vet så är det enda som är känt om dessa vinnare är namnen:

Citat
Andrew Hoffmann
Christopher Giancola
Elizabeth Jacome
Jason Masey
Chris Melchin

Om någon av figurerna kommer ut till försäljning så lär nog ägaren göra sig en förmögenhet. Såg för nått år sedan på Bricklink någon som letade efter just denna figur och erbjöd sig att betala 10 000 USD för den.

En av de fem ägarna till C-3PO i äkta guld har kommit fram i ljuset. Den lyckligt lottade pojkens pappa har startat en tråd på Eurobricks där han försöker få den lilla rariteten värderad. Det verkar alltså som att figuren kommer att läggas upp till försäljning. Pengarna kommer att gå till pojkens College-konto.

Någon Swebrickare som är så hängiven SW-figur-samlare att han/hon tänker försöka köpa (äkta) Guld-C-3PO?  ;D Skafte? Ras? Kanske HB Adventure?  ;)

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=57185&pid=1019029&st=0&#entry1019029
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=57183&st=0&p=1019008&fromsearch=1&#entry1019008

Skafte

Nej. Den kommer inte hamna på Bricklinks lista så då behövs den inte i min samling, tack och lov...

micke

Får se vad den kan hamna på i för prisläge, klart intressen finns
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Ras 74

Visst hade det varit kul att äga en sådan. Men min gissning är att den kommer gå för en hel
liten förmögenhet. Jag räknar inte den som en "minifig" heller.
För min del har den en coolhetsfaktor endast.

Skafte

God hej. Tänkte bara visa att jag håller samlingen komplett.

Här är de 26 nya SW-minifigurerna som kommit hittills i år...

...och de vill så gärna flytta in i hyllan!

Här är de på plats. 431 stycken, alla olika.

shutter

Högre avkastning än sparräntan på mitt lönekonto ;D ;D ;D

Tie Fighter

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.