Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC mars

Startat av Skafte, 05 mars 2017 kl. 13:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Swebrick Brick Challenge, upplaga 2!

Regler:
* Bygg vadsomhelst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna många fler!) av "månadens bit", se nedan.
* Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
* Bygget skall vara nytt, åtminstone inte visats tidigare på Swebrick, Flickr, Facebook eller andra internethörn.
* Posta max tre bilder med största sida 800 pixlar i denna tråd.
* Bilderna skall postas senast kl 23.59 söndagen den 26 mars.
* Digitala bidrag tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
* Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Framför allt tävlar vi om äran, men eventuellt kan Swebrick bidra med priser. Vinnaren bestämmer vilken bit som skall fokuseras på nästa månad.

Månadens bit för mars är:



6091 Brick, Modified 1 x 2 x 1 1/3 with Curved Top

En av mina favoritbitar som funnits relativt länge (1992) och är tillverkad i många färger att välja bland. Ser fram emot många bidrag med innovativa och praktiska användningsområden för den!

Kör hårt!

Gideon

Bra bitförslag! Passar också Mars i en annan betydelse, kan vi kanske få se nån byggnad eller fordon till planeten med samma namn, med runda fina former...? :)

Odidoma

Rolig bit, det här kommer bli bra.

drdoddo

Aaargh...bra att jag precis använt upp typ hela mitt lager på min mars-rover  :o Men det är väl ingen som sett den än eller?  ::) ;D

Odidoma

Citat från: drdoddo skrivet 05 mars 2017 kl. 19:07
Aaargh...bra att jag precis använt upp typ hela mitt lager på min mars-rover  :o Men det är väl ingen som sett den än eller?  ::) ;D
haha, vilken "miss", den hade fungerar på så många nivåer.

drdoddo

Citat från: Odidoma skrivet 05 mars 2017 kl. 19:22
Citat från: drdoddo skrivet 05 mars 2017 kl. 19:07
Aaargh...bra att jag precis använt upp typ hela mitt lager på min mars-rover  :o Men det är väl ingen som sett den än eller?  ::) ;D
haha, vilken "miss", den hade fungerar på så många nivåer.
Haha, oh well. Gissar att även den "nya" versionen med terrain mode (egentligen bara vänt på tracksen) är lite tveksam att kasta in i tävlingen... ::)

drdoddo


Odidoma

Snyggt först bidrag till tävlingen. Hoppas det inte är ME-räls jag ser!

drdoddo

Citat från: Odidoma skrivet 07 mars 2017 kl. 22:21
Snyggt först bidrag till tävlingen. Hoppas det inte är ME-räls jag ser!
Haha! Vet inte ens vad d e men har förstått att d e ett laddat ämne.

Odidoma

#9
Här kommer mitt bidrag. En fråga, får man posta mer än ett bidrag?





lingonfil

Citat från: Odidoma skrivet 08 mars 2017 kl. 01:57
Här kommer mitt bidrag. En fråga, får man posta mer än ett bidrag?

Det är väl du själv som ska svara på den frågan? =)

Sockerbit

Jag tycker man får posta hur många bidrag man vill, ju fler ju roligare tävling!

Odidoma

Den här månaden bestämmer Skafte kände jag och det kan bli dåligt om jag kommer in månad två och bestämmer saker som jag inte tänkt på innan. Jag gillar att reglerna kan skiljas från månad till månad sen ska ju självklart grunden vara densamma.

Skafte

Fler byggen = roligare tävling!
Fler egna byggen = större risk att röster delas upp på dem.

Hur många man vill! Kör på! Snotta hörnen!

embe

Mitt bidrag,

Lego living room by em - be, on Flickr

Lego living room by em - be, on Flickr

Lego living room by em - be, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.