Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Carl T

Citat från: marpe skrivet 03 februari 2012 kl. 13:52
Legot står på ett kontor? På whiteboardtavlan står datum från augusti. Hoppas att allt är som det ska.  :)

Jag skulle tippa att det står hemma hos pappan, och då stämmer datumen med att han dog i augusti. Jag ser förresten att säljaren har postat om det både på facebook och reddit.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Gray

Toys R Us i Sundsvall säljer nya 9495 Y-Wing för 399:- (ord. pris 579:-). De sålde även nya 9492 TIE Fighter för 499:- och 9493 X-Wing för 629:-.

mechamike

Varför bor jag inte i Sundsvall? Nån som har koll på Linköpings TRU?
?

Gray

Citat från: mechamike skrivet 04 februari 2012 kl. 00:18
Varför bor jag inte i Sundsvall? Nån som har koll på Linköpings TRU?

Kollade just på toysrus.se och där skyltar dom Y-Wingen för 399:- så det bör ju gälla i alla butiker.

Tie Fighter

Citat från: mechamike skrivet 04 februari 2012 kl. 00:18
Varför bor jag inte i Sundsvall? Nån som har koll på Linköpings TRU?

Jag var där igår och gjorde lite SW inköp, det blev även en The Burrows 4840 för 429kr har jag för mig att det var.

PM:a om inte TRU i Linköping har det priset så kan jag köpa ut åt dig.

Tommy_la

Citat från: mechamike skrivet 04 februari 2012 kl. 00:18
Varför bor jag inte i Sundsvall? Nån som har koll på Linköpings TRU?

Så roligt var det inte här. 629 spänn i Linköping.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Huvudfoting

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 02 februari 2012 kl. 09:20
Kanske kan vara något för någon nära Köpenhamn med gott om deg?

WOW - vill ha!! Har mailat Joachim nu, får se om det finns kvar....

stral

Coop forum i Piteå har 40% på en del lego, lite kingdoms, city, ninjago och duplo.

Lekia har nog kvar lite av sin rea på 50% men där var det nog bara kingdoms och ninjago.

Swe_mckvack

Jättekul i Lund har Army Men on Patrol för 25kr, fanns ~15kvar innan idag.

mechamike

Med Tobbes nyktra inlägg tycker jag vi lämnar Dansk alkoholpolitik, dödsorsaker bland AFOL's och styr tillbaka tråden till:
"Tips om prisvärt Lego (ej Blocket,Tradera)"

Mvh Swerbrick Moderator Team
?



mechamike

Eftersom det fortfarande verkar intressant att diskutera Danskars hälsa har jag skapat en egen tråd för detta med de poster som jag brutit ut ur denna tråd.

Aktuell tråd hittar ni här:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=3043.0

?

Huvudfoting

Citat från: Walter skrivet 05 februari 2012 kl. 20:34
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 02 februari 2012 kl. 09:20
Kanske kan vara något för någon nära Köpenhamn med gott om deg?

WOW - vill ha!! Har mailat Joachim nu, får se om det finns kvar....
Kort uppdatering - jag fick svar från säljaren och han hade fått enormt mycket intresseanmälningar kring LEGOt, mer än han vågat drömma om. För att göra detta på ett så rättvist sätt kommer han ha en privat auktion. Vet inte riktigt hur detta går till, men jag står iaf med på listan. Om inte annat av ren nyfikenhet på vad kalaset kommer sluta på. Verkar som han kommer få bra med flis - ett gott arv från sin far (även om jag själv skulle behålla LEGOt ;-)). Postar en kort uppdatering då det är slut

Barbaroux

Nu kanske jag skriver i fel tråd då legot jag skriver om kanske inte är så prisvärt. Var i Oskarshamn idag och passade på att smita in i den lokala leksaksaffären innan jag åkte hem. Det fanns ganska mycket gamla trevliga set fast tyvärr så var det väl inte så billigt. Fanns en hel del gamla technicset men inget som jag kommer ihåg då jag inte är speciellt intresserad. Däremot så hade de bland annat Mindstorms NXT, Indiana Jones The Temple of Doom, LEGO City Harbour, Train Double Crossover Track(tror jag ska köpa en på torsdag), Venator-Class Republic Attack samt en hel del annat som jag inte heller kommer ihåg. Borde ha tagit lite kort med mobilen. Dessutom fanns det lite växlar till 9V-tåg och även ett par askar med 9V-kurvor. Tyvärr fanns det inga gamla castleset :(. Måste säga att det är ganska roligt när man hittar äldre set i butik. Får väl vara tacksam att det inte var någon rea för då hade jag inte kunnat stå emot...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.