Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: Olsson skrivet 28 februari 2011 kl. 15:30
City Gross hade Serie 2 inne för 19.95 minus en femma i rabatt. :)

Märkligt. City Gross Kungens kurva (Sthlm) har höjt priset sen de tidigare serierna. Serie 3 kostar 25 spänn/påse, precis som i de flesta andra butikskedjorna.

Olsson

Intressant. Dock har Lekhuset i Norrköping haft 19,95 för påsarna sedan serie 1. CG ligger ett stenkast därifrån, så det var väl inte lönt att ha de på hyllorna om de kostade 25 eller 50 procent till.

Sirre

Citat från: Skrytsson skrivet 28 februari 2011 kl. 16:42
Citat från: Olsson skrivet 28 februari 2011 kl. 15:30
City Gross hade Serie 2 inne för 19.95 minus en femma i rabatt. :)

Märkligt. City Gross Kungens kurva (Sthlm) har höjt priset sen de tidigare serierna. Serie 3 kostar 25 spänn/påse, precis som i de flesta andra butikskedjorna.

Jag har märkt samma sak. 20kr för serie 2 (jag såg aldrig serie 1 i butiken i Uppsala) men 25kr för serie 3.

25% rabatt gäller även här. :) (vilket är lustigt, de hade ju den rean senast förra helgen!)

AndersI

Citat från: Tufs skrivet 28 februari 2011 kl. 16:03
Man kanske ska ta sig en tur till City Gross och köpa någon minifig. Har aldrig gjort det, dem verkar ju vara väldigt populära..

Passa dig väldigt noga - du börjar med en enstaka figur "för skojs skull", sen börjar du gå regelbundet en gång i veckan och klämmer på påsarna, sen skaffar du lathunden och letar prickar/streckkoder - till sist står du där med en beställning på en hel låda (eller två)...

NielsG

Citat från: AndersI skrivet 28 februari 2011 kl. 20:20
Citat från: Tufs skrivet 28 februari 2011 kl. 16:03
Man kanske ska ta sig en tur till City Gross och köpa någon minifig. Har aldrig gjort det, dem verkar ju vara väldigt populära..

Passa dig väldigt noga - du börjar med en enstaka figur "för skojs skull", sen börjar du gå regelbundet en gång i veckan och klämmer på påsarna, sen skaffar du lathunden och letar prickar/streckkoder - till sist står du där med en beställning på en hel låda (eller två)...

præcis... jag halkade i i förra veckan.. 

Illuwatar

25% även hos City Gross i Länna, Haninge - verifierat (var där ikväll, blev inga minifigs dock så jag vet inte vad de kostade).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

kalle

40% på allt atlantis på buddy i trysil. kanske nån som har vägen förbi nångång.

Erik

Är tillfälligt i Luleå och slank in på Åhléns - där har de 7641 Lego City Kvarteret för 274,50 kr.

Skafte

Inte direkt prisvärt LEGO, men indirekt: S@H delar ut dubbla VIP-poäng 1-15 mars.

http://shop.lego.com/Vip2/Promotions/

olza

Barnens hus i Karlstad har en del Lego nedsatt 70%. Några Atlantis-set samt Lego Star Wars:

8098 Clone Turbo Tank
8097 Slave I
7680 The Twilight

Köpte själv det sista 10175 Wader's Tie. :-)

Pekblom


Pekblom


mechamike

Passar på att tipsa om att Stor o Liten har fått in flera exklusiva set ..

7868 7869 tex för oss SW fans.  /489:- st

10211 Grand Emporium  Pris:    1790 kr (lite billigare än tex Brixit som tar 1999) 1849:- S@H
10197 Fire Brigade samma pris som ovan 1790 mot  1849:- S@H
10213 Shuttle Adventure 1159:-  mot  1199:- (S@H)
10188 Death Star  3990:-  mot 4299:- (S@H)
10196 Grand Carousel    3890 :-
10189 Taj Mahal  4690:- 
10214 Tower Bridge/Tan cheese partpack 2890:- mot 2990:- på S@H


Mer här:
http://www.stor-liten.se/sv/category/398/LEGO-Exclusive
?

micke

Så roligt att Svenska affärer tar in Exclusive seten, tycker verkligen det är ett lyft i rätt riktning. Kan bara hoppas att dem får samma chans som S@H att börja sälja dem nya vid samma tidpunkt (läs nya Maersk tågsetet).
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Peewit

Barnens hus i Gbg har en hel del olika set till nedsatt pris. Tror allt eller i alla fall det mesta var utgående modeller. Det var inga enorma rabatter utan rörde sig runt 20-30%. Dock kan det vara värt att besöka affären eftersom de har 10197 fire brigade uppbyggd på display.

Är det bara jag eller känns alla reor under 50% meningslösa i Sverige numera sen man kan köpa allt billigare till ordinarie pris från amazon? Och det är sällan man behöver köpa till ordinarie pris från amazon, de rear ju det mesta med jämna mellanrum....

Förövrigt hörde jag att Nids 4 kids på backaplan är köpt av Barnens hus med sortiment och allt. Eftersom de har en hel del gamla set som en ny Barnens hus knappast vill ha till försäljning gissar jag att det kan vara en rejäl rea på gång när nu bytet väl sker... Något att hålla ögonen på...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.