Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kartalstävling 4-2018: Mer jul!

Startat av krakfot, 28 oktober 2018 kl. 18:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Citat från: Teabox skrivet 23 december 2018 kl. 12:25
Kategori 32 x 32

Det gäller att åka snabbt om man ska undvika det avskyvärda snömonstret på de mer farliga paketrundorna.



Jag var sen med att komma på något att bygga för 32x32 kategorin, men när väl inspirationen slog mig så tyckte jag idén var för roligt för att skippa pga tidsbrist. Så bygget är lite enklare än vad jag egentligen hade velat göra det, men men de som minns tiden då man hade Windows 3.11 på sin dator kanske får sig ett skratt :)
Jag mins atta Robotmonstret jagade skidåkaren och äta upp så jag mins det när jag ser denna bilden. :)

Wineyard

Kategori 32 x 32
"He's making a list and checking it twice!"

Svartkrut

Gick utanför min comfortzone, ignorerade feber, huvudvärk och näsblod och försökte bygga en tomte i för mig ny skala. God jul alla legodiggare! :P







Misa

#18
Storlek stort bygge:

Har ni som jag alltid funderat vad figurerna som har koppling till julfirande gör, när det inte är jul?

Här kommer kanske svaret:
Jultomten och Jesusbarnet spelar ishockey (med det allseende ögat). Lucia tränar på att tända ljusen i sin krona med magi. Pepparkaksgubben är bagare och bakar kakor mest hela dagen (och natten). Julgranen är lika Aspig som mig och sorterar sina julgranskulor på olika sätt, men blir aldrig riktigt nöjd med ordningen. Snögubbens högsta önskan är att få vara ängel nästa jul, en snöängel.

Skafte

Lilla kategorin:

En bleklila hyacint med en liten trött tomte.


Godtfred

C3P0 och R2D2 kör en julmatch...



(Lilla klassen)

danielbrrssn

#21
by daniel brorsson, on Flickr

by daniel brorsson, on Flickr

by daniel brorsson, on Flickr

Jesperrydhog

#22
Jul Kort.

janho

God jul till alla!

Just när Jultomte skulle stoppa presenter i skorstenen dök påskkaninen upp och snor paketen. Nu springer alla på taket.


Här kommer mitt bidrag i mellan storlek. Det är ett kinetiskt bygg inspirerad av JK Brickworks.





Och en liten film:


janho

Här är ett bidrag till den mindre storlek. Det var en julpresent till Godtfred men han föreslog att jag skulle anmäla den här...

Enkelt kinematiskt igen...





Jag postar också PDFen med bygginstruktioner om någon är intresserad... Det var första gången jag byggde digitalt (men jag byggde "i plast" först) och skapade bygginstruktioner. Jag använde "Studio" och jag måste säga att det var mycket lätt!


pehter aka ibbe

Klass: liten
Julgranskula med utflykt i snön.



Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

krakfot

tävlingen är avgjord och vnnarna ser ni  i den uppdaterade förstaposten I denna tråd. Stort Gratis till Wineyard, Misa och Skafte! (imorgon kommer nästa tävling)

janho

Stort grattis till de tre vinnarna! Så snygga bygge!

Emma

Så fantastiskt många snygga byggen!!!! Jag blir stolt över vår förening och dess skaparkraft!

Teabox

Stor grattis till vinnarna :)

Och tack till alla som gav en röst på mina byggen :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.