Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

En vacker och enkel illustration!

Roger Brickjet

Ok, det fanns inte riktigt tid för matte för att lösa allt snyggt... :)
Söker låtens titel och artistens namn.

AndersI

Om det är "Hemglasslåten" så har jag inte en aning om varken titel eller artist, bara kompositör - "Den kända musikslingan, som är influerad av Helan och Halvans signaturmelodi, är delvis komponerad av Robert Sund, tidigare ledare för kören Orphei drängar. Melodin har ljudit på våra gator sedan 1980."

Om det är "Helan och Halvan"-låten så heter den "Cuckoo" och är gjord av Marvin Hatley, men jag har inte en aning om vem som framför den.


Dvs. det är förmodligen någonting helt annat du tänker på  :)

Roger Brickjet

Det var inte dåligt AndersI! Väldigt lärorikt och intressant, tyvärr inte det jag sökte, men väldigt intressant :)

ByggareDan

Kan det vara herr Kjell Botin som kör glassbilen och blir lätt tokig, med artisten Peter Carlsson (och blå grodorna).

/ByggareDan

Roger Brickjet

Citat från: ByggareDan skrivet 14 augusti 2013 kl. 14:46
Kan det vara herr Kjell Botin som kör glassbilen och blir lätt tokig, med artisten Peter Carlsson (och blå grodorna).

/ByggareDan
Hade vi inte den i annan tråd ganska nyligen? :) Tyvärr inte vad jag sökte.

ByggareDan

Kjell Botin var med i tråden om Jalex hemglassbil, i början på Juni så ungefär 2 1/2 månad sen.

En nytt långskott till gissning får bli  Ice,ice baby med Vanilla Ice

/ByggareDan

Roger Brickjet

Tid är inte min grej, jag är glad att jag mindes det alls :)

Tyvärr, inte heller rätt.

lindyhep

Drar till med en chansning jag med. Sommaren är kort - Tomas Ledin.

Roger Brickjet

Citat från: lindyhep skrivet 14 augusti 2013 kl. 20:57
Drar till med en chansning jag med. Sommaren är kort - Tomas Ledin.
Ja, fy, idag kändes den verkligen helt borta, men det är tyvärr inte heller rätt :)

bjomark77


Roger Brickjet


Myko

Det var en sorglig dag när Spotify tog bort massor med k-pop. :(

Roger Brickjet

Åker förhoppningsvis till Lego Store i Köpenhamn strax så jag får ta ledtråden redan nu. "Artisten" är ett band/grupp.

Roger Brickjet

Det är nog dags för en ny ledtråd... Det är en svensk grupp men språket är inte nödvändigtvis svenska.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.