Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Festival of Play Stockholm v44

Startat av Kwagge, 09 maj 2023 kl. 17:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

andli

#30
Nu finns det möjlighet att läsa mer om att vara utställare i Galleriet på Festival of Play här:
https://fop-gallery.com/Invitation.se.2023.pdf

Det går också att anmäla sig på https://fop-gallery.com (man behöver skapa sig ett nytt konto.)

Observera att man måste vara medlem i en RLUG och över 18 år för att bli aktuell som utställare.

Sista anmälan är den 13 aug 23:59
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Gideon

Läser jag det rätt att det är "utställare på plats" senast kl 13:00 på torsdagen som gäller? (Alltså att man kan lasta ur och ställa upp byggen under torsdag em..?)

andli

Ja, torsdagen är uppbyggnadsdagen för utställare och de ska vara på plats innan 13.00
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

byStfn

Så, 20 timmars jobb + uppställning och nedpackning för en t-shirt och "minnesplakett" (en 1x8 antar jag)? Inga brick boxes? 

ColA

#34
Citat från: byStfn skrivet 28 juni 2023 kl. 11:44Så, 20 timmars jobb + uppställning och nedpackning för en t-shirt och "minnesplakett" (en 1x8 antar jag)? Inga brick boxes?
Den delen är inte färdigförhandlad med Lego, vi har möten med dom om det men vi ville gå ut med anmälan.

Så mer information om det kommer längre fram!

ArfMan

ingen plats för kassa MOCare som kan ändå hjälpa med logistiken/vakt/alltiallo?... Skulle inte behöva övernattning iaf...

MrUzagi

25 utställare var inte många. Det lär bli höga krav för att kvala in då.

Är det f.ö. 25 utställare överlag, eller 25 utställare från Swebrick? Jag är lite oklar på jargongen från TLG.

Är CB:n intressanta? T.ex. Disney Habitaten har ju dragit intresse där det ställts ut.

byStfn

#37
Citat från: MrUzagi skrivet 28 juni 2023 kl. 12:1325 utställare var inte många. Det lär bli höga krav för att kvala in då.

Är det f.ö. 25 utställare överlag, eller 25 utställare från Swebrick? Jag är lite oklar på jargongen från TLG.

Är CB:n intressanta? T.ex. Disney Habitaten har ju dragit intresse där det ställts ut.
Det står i anmälan att CBn är intressanta men att de bör kvala in på 6 baseplates per medlem i storlek, vilket blir svårt för DisneyCB.
 

Gideon

Tidigare när CBn ställts ut på LW så har det väl varit så att man fått ha nån eller ett par anmälda utställare för hela CB:t. Vore ju skoj om Disney CB var med men kanske är utmanande med logistiken att få dit och få upp alla moduler om det bara är en CB-ansvarig som ska hantera alltihop på egen hand.

MrUzagi

Citat från: byStfn skrivet 28 juni 2023 kl. 12:32Det står i anmälan att CBn är intressanta men att de bör kvala in på 6 baseplates per medlem i storlek, vilket blir svårt för DisneyCB.
Större habitat? ;D

Men, jo. Det kan nog bli knepigt.

Citat från: Gideon skrivet 28 juni 2023 kl. 12:40Tidigare när CBn ställts ut på LW så har det väl varit så att man fått ha nån eller ett par anmälda utställare för hela CB:t. Vore ju skoj om Disney CB var med men kanske är utmanande med logistiken att få dit och få upp alla moduler om det bara är en CB-ansvarig som ska hantera alltihop på egen hand.
Kanske om man bygger ihop modulerna i förväg på ett gäng basplattor, moduler med moduler, eller något liknande. Så det i princip bara är att ställa på plats. Men jag kanske bara drömmer nu.  ::)

ColA

Det kan du diskutera i en annan tråd MrUzagi tack. 

byStfn

Citat från: ColA skrivet 28 juni 2023 kl. 12:50Det kan du diskutera i en annan tråd MrUzagi tack.
Intressant taktik av FoP-ansvariga att inte svara på MrUzagis initiella frågor utan att bara be honom posta på annat ställe 🙄

ColA

Citat från: MrUzagi skrivet 28 juni 2023 kl. 12:1325 utställare var inte många. Det lär bli höga krav för att kvala in då.

Är det f.ö. 25 utställare överlag, eller 25 utställare från Swebrick? Jag är lite oklar på jargongen från TLG.

Är CB:n intressanta? T.ex. Disney Habitaten har ju dragit intresse där det ställts ut.
Allt är av intresse och utställare utanför Sverige är också välkomna men ett CB representeras oftast av 1 deltagare och 2019 kunde dom andra komma och lämna på uppställnings dagen och hämta på nedpacknings dagen. 

ColA

Citat från: byStfn skrivet 28 juni 2023 kl. 12:58Intressant taktik av FoP-ansvariga att inte svara på MrUzagis initiella frågor utan att bara be honom posta på annat ställe 🙄
Hahaha

andli

Citat från: MrUzagi skrivet 28 juni 2023 kl. 12:13Är det f.ö. 25 utställare överlag, eller 25 utställare från Swebrick? Jag är lite oklar på jargongen från TLG.
Det är 25 utställare överlag! (Jargongen får ni nog anklaga mig mer än TLG för...)

Citat från: ArfMan skrivet 28 juni 2023 kl. 12:12ingen plats för kassa MOCare som kan ändå hjälpa med logistiken/vakt/alltiallo?... Skulle inte behöva övernattning iaf...
En helt klart tränga sektorn är just övernattningen. 2019 var det också sagt upp till 25 utställare, minns jag inte fel slutade vi på 20!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.