Flickr på iPhone - bildadress - LÖST

Startat av swemixon, 19 maj 2022 kl. 20:46

Föregående ämne - Nästa ämne

swemixon

Jag har förgäves sökt på forumet utan att hitta denna fråga ställd tidigare:

Mitt mål är att kunna ta en bild med min iPhone för att sen lägga upp den på Flickr med min app (detta steg går bra).
Sen vill jag få tag i den länk som gör att jag kan publicera bilden i ett inlägg här på forumet. (På datorn går det bra, där kan man välja "embed BBCode", men på telefonen får jag bara en länk till bilden på Flickr.)

Är det någon som är bekant med problemet och har hittat en lösning?
Hur använder ni andra Flickr och detta forum i symbios? Jag skulle väldigt gärna slippa använda datorn som mellansteg för att få ut bilden på önskat sätt.

Tack på förhand!

CopMike

Inte ett svar på ditt problem men du kan göra så här:

  • Ta bilden
  • Starta en tråd/svara i en tråd
  • Tryck på Bilagor och andra tillval
  • Tryck på Välj fil-knappen
  • Välj Bildbibliotek på iPhonen och välj storlek
  • Posta

swemixon

Citat från: CopMike skrivet 19 maj 2022 kl. 21:01
Inte ett svar på ditt problem men du kan göra så här:

  • Ta bilden
  • Starta en tråd/svara i en tråd
  • Tryck på Bilagor och andra tillval
  • Tryck på Välj fil-knappen
  • Välj Bildbibliotek på iPhonen och välj storlek
  • Posta
Tack, så har jag gjort tidigare när jag inte hade Flickr och nackdelen med det är att bilderna blir just bilagor och inte kan bäddas in i inlägget (om jag nu inte missat hur man gör det i forumets programvara).

Godtfred

Provade nu med flickr appen på Android. Samma sak du beskriver, lyckas inte få fram BBC-koden. På datorn går det bra.

o0ger

Jag använder alltid datorn för att få bbcode.

Men funkar det inte om du kör Flickr i webbläsaren på din telefon istället för appen?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

embe

Om jag öppnar flickr i Safari på min iPad så får jag fram BBC-koden,
Borde vara samma på iPhone, har dock inte provat

swemixon

Citat från: o0ger skrivet 19 maj 2022 kl. 23:52
Men funkar det inte om du kör Flickr i webbläsaren på din telefon istället för appen?

Citat från: embe skrivet 20 maj 2022 kl. 00:07
Om jag öppnar flickr i Safari på min iPad så får jag fram BBC-koden,
Borde vara samma på iPhone, har dock inte provat

Tack för input. Har testat detta men får samma gränssnitt i telefonens webbläsare. Ska testa en annan browser och se om det löser problemet.

Godtfred

Webbläsaren visar den enklare mobilanpassade sidan automatiskt. Du måste välja "visa datoranpassad sida" - så heter det i Chrome i vilket fall.

swemixon

Citat från: Godtfred skrivet 20 maj 2022 kl. 07:32
Webbläsaren visar den enklare mobilanpassade sidan automatiskt. Du måste välja "visa datoranpassad sida" - så heter det i Chrome i vilket fall.
Ja! Nu fick jag det att funka genom att välja datoranpassad sida. Tack!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.