Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Fel med Flexnet i LDD

Startat av BeardedNerd, 03 februari 2018 kl. 11:38

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Hjälp! Jag installerade om LDD på min nya dator och fick upp ett felmeddelande om att licens för Flexnet saknades. Jag visste inte vad jag skulle göra och klickade bort den. Sen fick jag samma fel när jag försökte rotera en bit runt en annan och gjorde samma sak där. Nu har jag fått veta vad jag skulle ha gjort, men alternativet dyker inte upp igen. Jag har tagit bort LDD (går inte att avinstallera från programlistan av någon anledning) och installerat om ett flertal gånger men inget hjälper.


o0ger

Kan du skriva ner det exakta felmeddelandet och/eller posta en skärmdump?

Har du googlat? Kollat Eurobricks?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Vad det samma ruta som visas på denna sidan: http://upandready.typepad.com/up_and_ready/2013/03/network-licensing-flexnet-license-finder-.html ?

Jag hade först prövat med att dra ut nätverkssladden så du tappar internet. Möjligt att den frågar efter fil om ingen nätverksanslutning finns. Efter det så hade jag prövat med att söka efter Flexnet i registret och rensar bort relevanta nycklar (gör backup först).

Sen gissar jag på att det är följande fil som ska anges: C:\Program Files (x86)\LEGO Company\LEGO Digital Designer\RL278-1000.lic

BeardedNerd

Jag provade utan nätverk och när jag försöker igen går det att vrida på den leden igen, men den frågade inte om Flexnet. Fungerar även med återansluten kabel. Jahaja, jag provar väl så...  ???

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.