Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe



lingonfil

Snubblade på denna snubbe på youtube.

Mindblown! (ursäkta englisismen, men jag kan inte komma på ett bättre ord)

Kolla särskilt in hans "pop-up"-byggen. Detta bygge har endast 13 000 visningar - helt obegripligt!



o0ger

Citat från: lingonfil skrivet 22 september 2014 kl. 12:01
Snubblade på denna snubbe på youtube.

Mindblown! (ursäkta englisismen, men jag kan inte komma på ett bättre ord)

Kolla särskilt in hans "pop-up"-byggen. Detta bygge har endast 13 000 visningar - helt obegripligt!

Oj...  hittar inga ord. Den där killens hjärna arbetar på ett helt annat plan än min. Ö_ö
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Jo, det kan man säga. Ena pop-up-bygget har instruktioner.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Stigge72

Häftigt att se vad man kan göra med lego, bara man har tillräckligt med rätt bitar, och kan klura ut en del tekniska lösningar.

swestar

Citat från: lingonfil skrivet 22 september 2014 kl. 12:01
Snubblade på denna snubbe på youtube.

Mindblown! (ursäkta englisismen, men jag kan inte komma på ett bättre ord)

Kolla särskilt in hans "pop-up"-byggen. Detta bygge har endast 13 000 visningar - helt obegripligt!


:o
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Peter S

Ja, då är det bara att sätta igång!  ::) Måste köpa lite nya bricks, tror jag!

lingonfil

Sean and Steph Mayo aka Siercon and Coral (flickr) är helt fenomenala på att hitta på roliga och annorlunda byggen. Vad gäller finurlighet och påhittighet så är de enligt mig oöverträffade i LEGO-världen. Det finns inget de inte kan åstadkomma med ett par legobitar.

Jag vara bara tvungen att dela med mig av deras senaste bygge. Men ta en stund att browsa runt i deras flickr-flöde, du kommer inte bli besviken.


Stigge72

Citat från: lingonfil skrivet 02 oktober 2014 kl. 10:59
Sean and Steph Mayo aka Siercon and Coral (flickr) är helt fenomenala på att hitta på roliga och annorlunda byggen. Vad gäller finurlighet och påhittighet så är de enligt mig oöverträffade i LEGO-världen. Det finns inget de inte kan åstadkomma med ett par legobitar.

Jag vara bara tvungen att dela med mig av deras senaste bygge. Men ta en stund att browsa runt i deras flickr-flöde, du kommer inte bli besviken.


Snyggt, en borde inte de första två byta plats?

Myko


Stigge72

Citat från: Myko skrivet 02 oktober 2014 kl. 13:17
Nä. Vår, sommar, höst, vinter.
Jag tycker det brukar vara grönt på träden innan de blommar, men det beror kanske lite på sort...

Myko

Jag går bara på hur träden funkade i Sim City till Super Nintendo...

torso

Citat från: stigge72 skrivet 02 oktober 2014 kl. 13:21
Jag tycker det brukar vara grönt på träden innan de blommar, men det beror kanske lite på sort...

Körsbärsträd är kända för att blomma på bar kvist.

Roger Brickjet

#794
Återanvänder detta onödiga ot-inlägg.

Orionpax är kanske inte känd för att jobba 100% legal (framförallt målning av bitar) men den här ser i alla fall ut att stämma dock är skalan är lite förvirrande :)
https://flic.kr/p/pomrd5

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.